November

Gick visst över till november nu, snart är h-vetet över! Detta kalla gråa väder.. usch!!

Alice tittar ut genom fönstret häromdagen, "svatt" utbrister hon.. Nej det är inte svart ute, det är grått säger jag. "Gått" "regnigt, kallt... brrr" säger hon då.. Ja precis så.. hemska väder!

Bor man vid kusten så är det bara regnigt och blåsigt, all the time... De var de första jag märkte när jag flyttade hit, den jädra blåsten och de bitande regnet som vad man än har på sig alltid kommer in under kläderna. Hösten här är inte kul alls. Inte alls samma fina höst som inne i landet. Men sommaren är vackrare och härligare här än inne i landet:) Och snart är det sommar! bara lite mer än 7 månader kvar till midsommarafton och Hugos 1 års dag!

Och bara de blir april så går det ju så fort! Så snart är det sommar igen:)

Denna höstdag ska jag roa mig med att sy upp gardiner. Jädra vilka läckra gardiner jag och Alice fick fatt på igår!
Få se om det blir en innedag eller om vi tar en promenad idag så barnen får sova i vagnen. Hugo verkligen älskar de nu! Går vi ut och dom somnar vid 13 så vaknar han inte fören vid 16, och då har vi typ varit inne en timma men han har fortsatt sova här inne:)

Både barnen snarkar högt:) Hugo var ändå vaken vid lite efter 5.. Han låg och snackade och skulle rulla över på magen hela tiden... Men de vill inte jag! Vill inte låta honom sova på magen så här liten, sen har han ju snuzan på sig så han kan ändå inte ligga så med den. Han vänder sig hela tiden nu från rygg till mage. Så kul att han nu äntligen utvecklas mera, tackar gud för att koliken är borta nu! Han är så mkt gladare och nöjdare, och social!

Nepp nu ska jag kika lite på tradera och dricka mitt kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0