Sjukstuga DELUXE

Här sitter vi med feber.. 3 av 4 är dåliga, nu IGEN. Jag finner inte ord för hur trött jag är på detta h-vetet.
Alice och Hugo fick feber i lördags och även jag började må dåligt. Igår låg vi på soffan hela dagen, och kvällen slutade på akuten för Hugos del då hans feber gick upp snabbt och han var jätte påverkad av de. Han tog blodprov i fingret, sa inte ett ljud!! Jag fick gå ut i korridoren när dom skulle sticka honom för jag tyckte det var så hemskt och hade förväntat mig att han skulle skrika som en stucken gris. Gick kanonbra! Dom stack honom 2 ggr och tog sockervärde och sänkan. Sockret var bra men sänkan var hög. Sen blev han undersökt av en läkare. Vi fick rådet att uppsöka vårdcentralen dagen efter (idag måndag) för att ta säknan igen. Tog även urinprov som visade spår av blodkroppar. Så idag har vi varit på vårdcentralen jag och Hugo. Fredrik tog med sig Alice (han var hemma från jobbet idag och hade vab, eller vaf som han så fint uttryckte de, "vård av familj" ;P) och handlade lite, hon var bättre idag fast hade feber men var inte så påverkad. Hugo har haft över 39 grader idag, som inte precis sjunker när man ger honom ipren.. På vc fick vi träffa en doktor som läste hans journal och kikade på honom. Han tyckte inga prover behövde tas då han var i samma tillstånd som igår kväll. Så Hugo fick antibiotika utskrivet som ska ta bort skiten, hoppas jag!


Jag orkar verkligen inte med detta mer med att vara sjuk och ha massa sjuka barn:( Kan aldrig planera att hitta på något och träffa folk utan att säga följande mening "om vi är friska så ses vi".. Så jävla tråkigt! Folk måste ju tro att jag skämtar när jag hela tiden får höra av mig till folk som jag ska träffa med budet att "jag kommer inte för barnen är sjuka, IGEN" :(
Inget vi kan hjälpa men det är så tråkigt. Hoppas detta gör deras immunförsvar starkt så dom slipper vi sjuka när dom blir äldre:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0