BVC 4 mån- och 2 års koll

Idag var det ju en tur till bvc. Hann först (läs knappt) in på H&M en sväng och köpte en Hello Kitty tröja till Alice. Hon är ju väldigt förtjust i Hello Kitty, av någon lustig anledning som jag inte vet.. för jag har bara nämnt Hello Kitty och visat henne att det är katten som heter så. Hon gillar väl bara Kitty för att det är just en katt haha:P

Sen vägdes och mättes barnen.
Hugo 4 månader: 6555 gram och 65 cm lång (Alice 4 månader: 6655 gram och 65,8 cm).
Alice 2 år: 14,4 kilo och 92 cm.

Våran underbara bvc sköterska tyckte de lät som att jag hade fullt upp med en trottsig 2 åring så hon bokade in mig på ett möte med barnpsykologen. Inte för att det är något fel på någon men för att jag ska kunna få lite tips och råd om hur jag ska ta Alice nu när hon är så trottsig.

Alice är på en helt ny nivå... Hon lyssnar inte.. Hon gör tvärtemot.. Hon bråkar och retas.. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller göra för att få henne att lyssna på mig. Jaja hon växer snart ur de, även om det är frustrerande just nu.

Nu ska jag knoppa mig:) Alltså gå och lägga mig=) Sa så härom dagen och Fredrik bad mig prata svenska och sluta prata småländska:P Men frågan är om det är småländska eller om det är något som bara sägs i min familj?...
I vilket fall, godnatt alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0