Lång lista på saker att göra..

Nu börjar en stressig helg.. Alice fyller 2 år på söndag och massor ska fixas tills dess. Eller ja massor är de la inte men vi är inte precis "familjen snabb" så det tar sin lilla tid när vi ska göra något..

Idag till exempel ska vi städa överallt, laga kroppkakor, tvätta, sätta upp en gardinstång, byta gardiner, köpa vinteroverall till Alice, hämta en tröja jag lagt undan till mig, handla lite till kalaset. Och städa på Alice rum.

Och här sitter jag och gungar på en halvt sovandes Hugo.. Slutar jag gunga på vagnen så vaknar han.. Så jag får ju inte mkt gjort. Sen när han väl har sovit färdig så vill han inte ligga ner/sitta själv så då ska han vara hos mig och då är jag låst igen. Annars hade jag tänkt diska. Jag har nämligen fått dammat och dammsugit överallt, UTOM i krigszonen.. Alice rum. Kom på att där inne är det inte dammat eller dammsugit på länge! Plus att alla hennes saker ligger i en hög mitt på golvet. Måste organiera där inne. Kanske inte idag men det måste ju göras innan kalaset.

Ljuva fredag var de ja.. Undra om jag kanske kan få diska. Nepp nu vakande herr Hugo..Haha han kan tajma han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0