Ny vecka, så mkt att göra..

Tjohej!
Idag har jag sååå mkt att göra att jag vet inte vad jag ska börja...
Ska städa hela lägenheten, bada alla barnen, fixa med julklapparna, sätta upp en annan gardinstång oh byta gardiner, gå ner till stan och köpa gardiner (måste ju göras innan jag ens kan sätta upp några gardiner!), köpa tyg och grejer och sy en adventskalender (lika bra att börja i tid för det kommer ta ett tag..), göra matlista och handla mat, tvätta sångpåsen, diska, organisera i Alice rum..

Vart ska man börja ja.. Tro jag börjar med att bada lite barn. Bara de tar ju nästan hela fm.
Vill helst inte dra med min barnen ut, dom har börjat få riktigt läskiga host-attacker=/ Massa slem som ska upp! Hugo ligger här på golvet och hostar upp en massa, som han sen sväljer. Alice kräker upp de ist. Det är ju bra, förutom hostan mår ju alla bra här hemma nu. Slemmet måste ju upp.

Igår var vi tillräckligt bra för att ta oss ut iaf. Så vi åkte till barnmarknaden. Blev en tröja till Hugo och en body, samt en leksaks stjärna. Alice fick en klänning. 40 spänn=) Sen var vi ändå halvvägs till Gekås så vi tog en sväng dit. Var faktiskt inte så mkt folk som jag trodde de skulle vara! Fredrik skulle sitta i bilen med Hugo så skulle bara jag och Alice gå in och köpa termobyxor till henne. Men Fredrik ville följa med (ovanligt att män vill gå på Gekås:P) Så det blev 4 timmar där inne med lunch och hela kittet.. kom ut med ännu mer julklappar:P

Nu fick jag inte sitta här längre, Alice springer runt med frostskrapor och skrapar på möblerna.... låt bli och sluta lyssnar la inte den kotten på:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0