Alice sjuk:(

Alice feber ökade, och ökade nu under kvällen:/ Hon blev bara mer och mer upprörd och vi var chockade över hur dåligt hon verkade må. Vi frågade vad hon hade ont och hon tog sig på magen och sa "aj mage". Vi tänkte att de är säkert så att hon inte riktigt vet vart hon har ont, för innan sa hon huvudet och feber. Sen när hon väl hade typ 39.2 så bestämde sig Fredrik för att åka och handla snabbt. Mitt i all kaos, Alice grät och hade ont i kroppen så som man kan få vid feber och Hugo smågnydde. Men Alice ville ha "pys"- loka. Så Fredrik åkte, de gick bra. Tills jag ska ta febern på Alice igen för jag tyckte hon var ännu varmare. Hon tar sig på magen och säger åter igen "aj mage". Hinner precis ta febern (i soffan med Hugo i famnen) innan hon kräker.. Hon ligger på rygg så hon sätter de ju först i halsen och får panik, jag nästan kastar Hugo ifrån mig och sätter henne upp, då kräker hon upp allt hon fått i sig under dagen på sig själv, mig och soffan. Hugo klarade sig iaf. Ringer Fredrik och bara vrålar att han få faaaan skynda sig hem för nu kräker hon. Jag vågar ju inte gå ifrån Hugo i soffan med Alice i famnen och jag vill inte gå ifrån Alice när hon är så ledsen. Så där sitter vi i kräket och Alice skriker så tårarna sprutar. Hugo var dock relativt tyst.. men där höll jag på att brista.. jag hatar kräk.. höll på att spy själv..

Fredrik var hemma på typ 2 min, långa minuter de där! Alice hade panik, hon hatar att spy:/
Fick duscha av henne och mina ben, hon bara skakade stackaren!

När jag tog febern hade hon 39.5 och sen efter duschen hade hon 39.7 (typ 20 min senare) så då fick hon en alvedon och vi la henne i våran säng. Ögonen bara rullade på henne och hon var helt förvirrad:(

Hon fick sova 30 min sen tog vi febern igen, 39.2 så den var på väg ner. Hon var precis som om hon vore full, hejade glatt på Hugo som satt i mitt knä, drack lite saft. Verkade lite bättre tro jag. Nu ligger Fredrik inne hos henne och läser lite böcker för henne, hon ville de lilla hjärtat<3

Ska ta febern om en stund och hoppas den är på väg ner.

Ber till en högre makt att inte Hugo börjar skrika nu ikväll iaf. Han sitter i mitt knä och sover, typ..

Undra hur denna natten blir:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0