VC update

Hemma från vårdcentralen. Herrejisses så mkt klistermärken Alice har nu:P Hon var så duktigt, doktorn berömde henne och sa att det är sällan barn är så här lugna och duktiga när dom ska undersökas. Alice verkade nyfiken idag och gick runt och tittade. Hon tog stick i fingret idag med, fick plåster med elefanter på och klistermärke och en liten tapperhetsknapp som pappa fäste i hennes tröja=)

Så hennes sänka var 25, så det är högt. Men hennes urinprov visade 0 så det var bra=) Hade sänkan varit så hög igår så hade hon fått antibiotika (då visade urinprovet något men doktorn misstänkte att de inte var rent så därför ogillades de). Så vi ska låta henne vila och dricka och äta och sen höra av oss om hon blev sämre. Men doktorn trodde hon skulle bli piggare nu. Idag hade hon inte så värst hög feber heller. Och när vi kom hem åt hon 2 mackor och drack saft=) Så jag tror nog hon håller på att piggna till=)

Hoppas nu att Hugo slipper detta! Ja och att vi föräldrar slipper de med såklart, men Hugo är viktigast tycker jag allt.

Nu sover barnen och trots att jag var uppe redan vid halv 7 så är jag inte alls trött. Kanske var alla koppar kaffe jag hinkade i mig tillsammans med Fredrik nyss:P Ska rota upp något att tugga på och sen vila lite i soffan tills någon vaknar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0