Vinteroverall

Har börjat spana på vinteroverall till Alice nu. Kanske lite sent ute men vi har ju varit sjuka så det har inte blivit så mkt ute lek på det senaste. Men nu tycker jag nog att vi måste köpa en overall till henne.

Kan erkänna att jag stirrat mig blind på märkesoveraller, för dom är väl bäst eller...?
Iaf så kikade jag lite på testfaktas hemsida. Hittade ett test på 2011s overaller och den som jag nu är lite intresserad av är kappahls kaxs. 700:- spänn och kom på 3:e plats efter Reima (1800:-) och P.o.p (1400:-). Verkligen prisvärd! Vi är ju nya i djunglen.. Alice har bara haft en overall innan och det är en everest. Den är vi ju nöjda med och hade hoppats att hon skulle kunnat haft den i år också, men den är liiiiiite förliten tyvärr:( Den är ju knappt använd:/ Blir att försöka sälja den. Eller så får Hugo ha den nästa vinter. För vinröd kan la killar ha. Tycker jag iaf!

Ska nog dra ner på stan idag och kika på den faktiskt.

Vad har ni för overaller till era barn? Köper ni helt nya eller begagnade?

Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Jag köper reima de tycker jag om! Inte för att det är ett dyrt märke utan för att de är så mjuka, vattentäta och har ingen resår i midjan. Och jag köper begagnat, där kan man hitta saker som är som nya fast för halva priset. Det gillar jag. :)

2011-10-28 @ 13:47:11
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag köper Reima till min son, han är 3 ½ år. Köper inte nya, utan köper begagnat. Budade rätt nyligt hem en "ny" till sonen på Tradera för ynka 101:- och den var verkligen i superbra skick! Reima är ett märke som jag verkligen kan rekommendera.. Overallerna är smidiga, rymliga, vattentäta och allt man vill att en overall ska vara :) Lycka till i overallsdjungeln!

2011-10-29 @ 23:52:54
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0