Dagarna rullar på

Oj va fort tiden går, trots att vi varit inne och levt med nerrullat hela veckan (okej var ute i måndags då).
Fredrik är hemma idag med, fast han är mkt bättre men ville bli helt frisk. Alice verkar piggare, Hugo är fortfarande snuvig. Och jag mår bara fint:) Känner lite i halsen men jag tro inte jag blir förkyld ändå. Kanske har jag sluppit de denna gången? Time will tell heter de ju^^

Igår skrek herr Hugo i över 3 timmar, och jag fixade de verkligen inte. Så Fredrik fick ha honom i 1 en timme i ett annat rum medan jag tittade på True blood ifred. Herregud va skönt de var att ha de lite skrikfritt! Men så fort TB var slut fick jag en hemsk klump i magen, hur kunde jag lämna min bebis! Så jag flög in i sovrummet och hämtade en illröd, trött liten kille. Så fort han kom till mig blev han tyst. Sen åt han och somnade för natten.

Jag är så trött på detta, jag har lessnat totalt nu. Spelar ingen roll om han skriker endast 1 timma, jag orkar inte för jag ser inget slut på de:/ 
Känns taskigt att lägga de på Fredrik.. För en timme av konstant skrikande gör en fan knäpp. Vi sa de igår att detta är sånt dom borde använda som tortyr till krigsfångar (om de inte redan har gjorts), bebisskrik alltså. Jag har alltid avskytt bebisskrik, och mina egna barns skrik är de värsta som finns! De riktigt skär i mitt hjärta:(

Men ny dag och nya tag. Kanske skriker han inte så länge idag.. Förr kunde jag tänka så, nu är det mer "HAHAA KLART HAN KOMMER SKRIKA OCH HAN KOMMER SKRIKA FÖRBANNAT MYCKET". Känns som om man inte kan tänka positivt längre:/ Men ja det går över... Kan de inte gå över NU?

Idag ska vi bara vara inne. Tänkte städa lite. Blir nog inget bakande idag:P Kanske lite frallor bara om jag hinner.
Fredrik har börjat retas och kallat mig för hemmafru nu när jag bakat 2 dagar i rad:P Men när man är sjuk ska man äta gott och mysa, och vad är godare än kakor och bullar inne i soffan under täcken? Nä precis.

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0