Hallå!

Här sitter jag, med en mage full med kantarellmacka:)

Grannarna knackade på igår och ville låna mattpiska, vilket vi ej har, men ist fick vi kantareller av dom=)
Alice var helt till sig nu när jag stod och gjorde stuvningen, och självklart fick hon smaka när de var klart, från min tallrik då. Kantareller är ju så svåra att skära smått när de är tillagat.. Plus att Alice är dunderförkyld så jag trodde inte hon skulle haft någon aptit. Men hon åt, så mkt smak kan hon inte känt, så förkyld som hon är, men hon gillade de iaf=)

Så jisses va mätt jag är nu! Så snälla grannar vi har! =)

Snart ska vi till barnläkaren med Hugo. Är nervös för de. Igår kväll skrek han INGET!!! Helt tyst var de.. Dock var han orolig hela natten, åt och åt och åt och var så arg när de tillslut var slut på mjölk. Fattar inte att han inte kräkte kaskader... Han har haft 2 dagar på raken en gång i sommar som han inte skrek. Sen började de igen.. 2 dagar på 7 veckor.. Nu 3 dagar på 7 veckor.. Tar gärna flera skrikfria kvällar! Även om de var skönt igår att han slapp ha ont och vi slapp skriket så satt jag ändå som på nålar och vågade knappt andas. Jag får lite panik när han inte börjar skrika i "tid", för att börjar han senare kan de ju hålla på hela kvällen, kanske in på natten (?), och de vill jag inte..

Igår skrek han inget, i lördags skrek han 4 timmar på raken.. Undra hur denna kvällen blir, 2 timmar kanske (det kan jag leva med om jag måste)

Nu ska vi göra oss klara, Alice ska till farmor så hon slipper hänga med till läkaren. Tur de för hon är inte så värst glad när hon är förkyld!

Återkommer med vad barnläkaren har att säga sen i em.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0