Städning

Jupp städat lite då. Dammat och dammsugit, började innan 8 och blev klar nyss;)
Så stort har vi ej, utan varför de tog sådan tid (ja alla småbarnsföräldrar vet ju varför) är ju för alla pauser man få göra när man har barn som är vakna när man städar. Alice skulle ha ny blöja, hon skulle dricka vatten, sen se Dora. Samtidigt som hon svansade efter mig och dammade allt jag redan dammat med Hugos kräktrasa:P Sen var hon med ute på balkongen och ristade av den;) Snacka om härmapa;P

Hugo sov.. och sov.. vakande en bra stund efter 8 och åt lite, sen somnade han om igen! Så han låg nog tills efter 9 och sov i våran säng. Hann dammsuga överallt förutom vårat sovrum och Alice rum innan han vaknade. Men han var så glad att jag fick dammsuga av även inne i sovrummet samtidigt som Alice höll honom sällskap i sängen. Otroligt snälla barn jag haft idag! Sen la jag mig jämte och gav Hugo mat igen, då la sig Alice tillrätta och sa att hon ville nana. Såg på henne att hon var jättetrött, redan! Hon var iofs uppe tidigast av oss alla imorse och kollade på nickelodeon medan vi andra drog oss till iaf 6:P Tro hon gick upp 05.40:P Och då hade hon redan varit vaken en stund. Så hon var ganska så trött vid 9. Snabbt lite mellanmål och sen plocka undan på hennes rum och städa där sen la jag henne i sin säng:) Självklart skulle jag både sjunga varg- och trollsången innan jag tillslut fick gå ut. Och dörren ska hon ha stängd med, bara lite på glänt. Ovanligt att barn vill ha sin dörr stängd så kan jag tycka. Men hon vill de iaf=)

Trodde jag skulle få full rulle nu med en pigg Hugo, men icke. Han hade somnat i sin vagn medna jag la Alice:P

Så vad ska jag hitta på nu... Sova är ingen mening för jag avskyr att bli väckt när jag inte sovit färdigt. Och Herr Hugo kan ju vakna om 10 min, eller om 2 timmar..

Tro jag passar på att virka lite:)


Kommentarer
Postat av: En Liten Emma

Haha, det är så kul när man ska göra något nu då man har en lite hjälpreda som ska hjälpa till och göra precis samma sak. :) Men det är riktigt kul att se hur de lär sig genom att härma vad alla andra gör.

2011-09-08 @ 13:47:00
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0