Tisdag-sjuka

Igår gick de bra på BB, barnmorskan som kollade på Hugos grepp när han åt idiotförklarade nästan barnläkaren.. Alla barn tar olika grepp och Hugo tar bara väldigt litet grepp men han tar rätt och får inte i sin mer luft än vad han hade fått om han tagit ett större grepp sa hon. Hon tyckte han åt bra och var en väldigt glad och charmig liten kille:)
Han åt klart sen fjantade han och busade och log så stort och bm sa att han kunde inte vara nöjdare!

Framåt kvällen blev han mindre nöjd och började skrika halv 21 och höll på till kvart över 22.. Men han var/blev förkyld underkvällen så vet inte om de var därför han skrek.. Iaf så viftade han inte med bena så mkt och han varken bajsade eller fes när vi använde windin. Slutade med minifom igår så kanske var de hans mage reagerade på, eller så har bara inte koliken blivit bättre trots att han inte skrek någon i söndags alls. Iofs sa barnläkaren att när de väl blir bättre kan de komma och gå någon vecka, eller bara bli bra över en natt, det är så olika. Så kanske håller hans mage på att ordna upp sig..?

Idag skulle Carro och Elsa kommit hit och vi skulle traskat till staaaun men blev icke så, hemskt väder ute! Sen är vi förkylda också. Eller ja alla utom jag. Alice snorar fortfarande, Fredrik med och är hemma från jobbet idag, Hugo också.. Han väckte mig inatt av att han inte fick luft så mkt slem hade han i halsen! Han var helt röd för han inte fick luft! Jag blev så rädd! Fredrik låg i vardagsrummet så han inte skulle smitta oss så jag kunde inte ropa på honom. Men de gick bra, slemet lossnade när jag satte honom upp och klappade honom i ryggen. Som han skrämde mig! Sen ville jag inte lägga honom ner utan bullade upp med kuddar och filtar så han skulle bli mer i sittande ställning när han sov. Men självklart skulle han inte sova där, det var ju hela 15 cm ifrån mamma... Så jag fick lägga mig på hans kudde så fick han ligga vid mitt bröst iaf. Då somnade han så gott! Han är så mammig, mammas lilla pojke<3

Idag råder de lugn, förutom Alice som är sjövild även om hon är förkyld..

Nu ska jag diska och ta iordning lite, kanske ställa mig och baka om svärmor min har lust att åka och handla åt oss:) Vill inte lämna Fredrik sjuk med 2 barn som är gnälliga och jag vill inte dra med mig Hugo ut i denna stormen. Det är typiskt bullväder ute så de vore mysigt=) Någon som vill komma på fika:D Vi smittas inte, lovar;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0