Torsdag morgon





Jahapp här sitter vi och har de gött=) Är lite "friday feeling" på denna torsdagsmorgonen faktiskt.
Nyduschad och fräsh, iaf jag. Ser ni kanske att jag klippt mig? Nu är de precis till axlarna. Håller ju på att fälla av allt hår nu sen graviditeten. Så äckligt med allt detta långa blonda hår överallt så nu är de iaf kortare, hade hellre velat klippa av allt men jag är för feg.

Idag visade vågen neråt 68 kilo, skoj skoj. De enda jag gjort nu är att sluta äta onödiga saker. Man behöver inte äta godis och kakor hela kvällarna. De har jag slutat med helt, och vips höll några kilon av. Provade alla mina vinterkläder häromdagen, jeans och klänningar. Insåg att om jag ska kunna ha annat än mjukisbyxor i höst måste jag gå ner lite nu snabbt. Iaf få bort mera på magen, hur man nu ska lyckas med de då oftast fett försvinner snabbast från baken.

Alice roar sig med att stå i fönstret och kolla efter åskan. Jag ville inte knöla med henne här framför datorn så jag bad henne kika om de blinkade ute. Hon gillar de=) Men de är lite läskigt ändå, jag flyttade stolen nyss så de skrapade i golvet och hon flög upp i knät på mig så rädd blev hon av de plötsliga ljudet. Inte för att jag tro de kommer åska, men de var lite grått på himlen en stund=P Nu ska hon titta om solen kommer ist, mindre läskigt.

Hugo ligger här jämte i vaggan och sover. Han är en lustig bebis, han powernappar hela fm. Sover 5 min, vaknar och är glad, somnar och sover 5 min till and so on. Fast över lag tycker jag han sover ganska så mkt, men alla bebisar är olika. Btw så ringde jag bvc igår för att höra om Hugos mage, vi testade minifom ju och de hjälpte inte heller så då står de på förpackningen att man ska höra av sig till en läkare. Så vi ringde dit, fick konstaterat att de är kolik han har ändå. Fast 3 timmar per dygn minst 3 ggr i veckan ska dom ju skrika, MEN Hugo skriker kanske 1,5-2,5 timmar och lugnar sig en stund och sen håller han på och småskriker hela kvällen oftast. Igår började han kvart över 17 med att vara orolig och kvart över 18 bröt helvetet lös. Sen skrek han till 20.20 innan han tillslut lugnade sig såpass så han kunde äta lite och sen somnade han. Men jag är iaf jävligt glad över att han inte skriker på nätterna, då hade jag ju fått tatt honom själv. Nä på nätterna sover han som en klubbad säl, jämte mig under mitt täcke:P

Nepp nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra barnen klara. Ska träffa Alice kusin och hennes mamma idag (hoppas jag, så många är ju sjuka nu så man vet ju aldrig).

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad stor lilltjejen blivit :)) Och hon är såååå söt :)



Guud vad kul att kilona trillar av. Och det är så sant, slutar man med dem där dåliga vanorna så trillar kilona oftast :)



Hoppas att ni mår bra & du, superkul att du börjat blogga igen :))



Kraaam

2011-09-01 @ 21:53:47
URL: http://memmiemummsbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0