2a april

Vi börjar april med lite influensa, tro jag. Fredrik började må dåligt i lördags sen har de bara dalat utför. Idag är han hemma från jobbet, och förmodligen imon med. Jag börjar känna att jag har ont i kroppen och huvudet.. Nu kommer la en rejäl dos med feber och hela kittet sen. Kul med två sjuka föräldrar och pigga barn.
Dagen "problem" är vem som ska gå och handla. Får väl bli jag innan de slår ut på mig. Men vem vet, jag kanske slipper de denna gången:) Man kan ju hoppas!

Nyss hittade jag Hugo sittandes på golvet, ätandes på sin första kladdkakemuffins. Sån tur att jag såg de! Den biten var så pass stor att den hade han kvävts av, och den var hård med... Usch hjärtat slår fortfarande i 200 på mig. Han är inte en sån bebis som smakar på allt, iaf inte om man jämför med Alice. Hon åt ALLT. Hon hittade även hur mkt som helst att tugga på.. Hugo är långt ifrån sån, så därför har vi blivit mindre aktsamma. Förr när Alice var liten och vi ätit la vi oss alltid ner på golvet och flyttade bord och stolar för att leta upp större bitar vi eventuellt tappat och som hon kunde sätta i halsen. De gör vi sällan nu. Men jag tror nog vi få börja göra de. Hugo var väldigt glad i den där biten kladdkaka, han hade inte tänkt släppa den i första taget. När han såg mig och jag frågade vad han hade i munnen (han suttade på den och höll den i ena handen) så tryckte han in hela biten i munnen och vände och skulle sticka ifrån mig:P Jädra unge!

Nu ska jag dricka lite kaffe, de äckliga reservkaffet nu när ingen handlade igår.. Sen ska jag slänga mig i soffan under täckte och vila en stund innan disken väntar. Om jag orkar vill säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0