Fredagen den 13:e

Dagen börjar på ett av de värsta sätten den kan, med disk, tvätt och städ av hela lägenheten. Dumt att spara allt sånt till en fredag, tänker samma sak varje gång. Eller ja, disken sparar vi ju inte! Blev bara så att vi hann inte diska igår. Var ju hos tandläkaren......

Ja vad sa tandläkaren då.. Kan säga att hade jag inte haft Fredrik med mig så hade jag gått därifrån. För när jag satt i väntrummet kom paniken. Jag brydde mig inte ett skit om att jag ändå får betala, jag ville bara gå hem! Men icke att jag fick de.. Min tandläkare var väldigt lugn och mjuk, så när jag väl kom in på rummet lugnade jag ner mig. Hon kände att jag var nervös, hon sa de efter undersökningen att jag hade knappt något saliv i munnen:P
Hon röntgade alla tänderna och kolla igenom hela munnen. Inga hål:) Inte ens antydan till början på hål:) Efter att undvikitg tandläkaren i 5 år så känns de bra att jag inte hade hål:) Jag har aldrig haft hål, inte ens i mjölktänderna:)
Men hela munnen full med tandsten, vilket jag nästan redan visste då jag alltid haft problem med de.
Fredrik var så stolt över mig, han riktigt sken som en sol och pussade mig hårt när vi kom ut från tandläkaren:) Nästan värt att gå dit bara för att höra att någon är stolt över en! Iaf, de blir återbesök och ta bort all tandsten, i juni. Så tills dess är de ju ett tag så nu kan jag slappna av.

Just nu gömmer jag mig för barnen. Båda två är inne på Alice rum och "städar" undan legot. För idag kommer dammsugaren och då ryker allt på golvet. Alice var rädd för dammsugaren innan men nu är hon livrädd. Givetvis dammsuger jag inte upp något, men hon får verkligen eld i baken när jag plockar fram den och springer runt som en tok och plockar upp allt från golvet. Fast hon är bara rädd nu mera om de ligger saker på golvet, gör de inte de så bryr hon sig inte precis om att jag dammsuger.

Usch jag vet inte vart jag ska börja. Huvudvärken och värken i kroppen som jag vakande med har börjat släppa. Få svansa runt och plocka lite sen ta disken. Kanske hinner jag färdigt tills Fredrik slutat jobbet vid 16;)

Ha en lugn fredag den 13:e mina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0