Gäsp

Idag bestämde sig Hugo att de var morgon 4.45. Icke här inte! Så han fick mera välling i hopp om att han skulle somna om. Han somnade la om vid 6.. Jag sov från halv 7 till 8, behövdes kan jag säga! Trött är ordet nu..

Idag är de regn och rusk, som de var igår med. Skönt väder kan jag tycka, även om vi inte varit ute och tagit en riktig promenad på över 1 vecka nu. Men jag känner mig för trött för promenader idag. Nepp idag blir de nog till att göra morotsfrallor och frysa in. Sen kanske sy lite eller virka. Få se vad barnen säger om de.

Vår diet går så där. Jag har inga problem med mina 2 ägg till frukost och min påse till lunch. De är mindre mat på kvällen och inte äta något alls på kvällen som är de svåra. Igår åt vi iaf mindre kvällsmat men sen gjorde Fredrik rostade solrosfrön så då slukade vi varsin skål med såna. Inte överdrivet onyttigt men iaf.
Få se om de händer så mkt på en månad, 2 kilo hoppas jag på att jag går ner iaf.

Vi var ju och tittade på en förskola i torsdags, en som vi blivit erbjudna en plats på. Vi kommer tacka ja, de kändes som en väldigt mysig och pedagogisk skola. 3 fröknar på 20 barn tycker jag låter mkt. Men så är de la överallt. Alice börjar ju i gruppen 3-5 år så då är de ju inte lika mkt fröknar. Men fröknarna var toppen! 3 st kvinnor som alla hade jobbat där över 25 år:) Måste få fatt i kösamordnaren idag och säga ja. Hoppas jag inte glömmer de.

Alice är uppe med Hugo sover än, de förstår jag så som han varit vaken och röjt..

Nu kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0