Måndag

Dessa helger susar förbi! Vi haft mkt att göra, kan vara därför! Nästa helg är också fullbokad. Snart kommer de kanske en lugn helg haha:P

I lördags var vi på barnloppis och hönbytardag. Tyvärr kom vi aldrig in till djuravdelningen då de var SJUKT mkt folk.. Tydligen var de KÖ system med! Svensken blev väääääldigt upprörd när jag och barnen slank förbi.. De var nämligen folk med vagnar som stod på kö, för att dom inte kunde komma in där med vagnar när de var så trångt, då blev de helt plötsligt kö. Fast man köar inte in till ett rum tyckte jag, och resterande utan vagnar så vi bara gick förbi. Vilket liv.. Jag vände efter 2 meter in i rummet, man såg bara ett hav av folk. Alice fick smått panik på marken, hon såg ju ingenting stackarn.. Så de blev bara barnloppis för vår del. Vi sålde inga barn, dom fick följa med hem;) Där emot köpte jag, 1 pyjamas, 1 skjorta, 2 mjukisbyxor, 6 tröjor & t-shirts till Huggo för 10:- plagget! Flera kläder var aldrig använda! Jag stod och letade efter 80/86 kläder hos en säljare och hon visste att hon hade en låda men den var inte fram plockad än. Så hon lyfte fram den och satte den på maken i ett hörn så jag kunde titta noga, och oj så mkt fint! Hel nöjd:) Sen hittade jag ett par skor till Hugo, 40:- kostade dom och såg knappt använda ut:D Sen fick Alice sig en tuff väst/hoodtröja med blommor på för 30:-. Vilka fynd! Sen när jag kom hem märkte jag de att nu har Hugge 14 t-hirts i storlek 86:P Nu tro jag de räcker med 86 kläder till han. Kanske lite shorts och mjukisbyxor men annars så äre lugnt:) Ska på barnloppis nu kommande söndag igen:) Hehe:P

Efter loppisen vare hem och äta och göra oss klara, för sen vare 2 års kalas hos kusin E:)
De var roligt:) I år fyller Alice 3 år, E 2 år och Hugo 1 år:) Kul med kusiner i samma åldrar.
När vi kom hem sen möttes vi av åskan, Alice har gått från att älska åskan och blixtrar till att vara skiträdd:(

Igår köpte vi skor till barnen. Valet var skoboo eller skopunkten. Vi tog skoboo i Ullared hehe. Pax dojjor letade jag efter då jag diggar pax så mkt! Hittade inga bra:/ Hittade jättebra och sköna från puma men dom var lite för stora och de var slut i Alice storlek. Storlek 27 har hon nu;) Stora fötter för en 2,5 åring. Men båda hennes föräldrar är ju långa och har stora fötter så de är ju inte så konstigt. Blev ett par foppatofflor med rämm till båda barnen. Sen en sväng in på Gekås, handlade för under 5 hundra lappen så de var ju bra:) Fikade lite och sen in i en annan skobutik och hittade ett par dojjor till Alice där tillslut. Jag höll på att gå ut med 2 högerskor liggandes på vagnen, min första vagnstöld hade de blivit haha:P Tur att jag såg de!

Sen vare hem, Hugge skrek hela vägen hem.. Han var övertrött. Tur att vi bara har 3 mil hem!

De var våran helg de:)

Idag blir de en inne dag tro jag. Syskonvagnen saknade nämligen en skruv, märkte de i lördags. Vi var inne på babyhuset men skulle återkomma måndag med vagnen då han som kan vagnar jobbar. Så Fredrik vill inte att jag kör med vagnen nu "i onödan". Ska ner till stan sen då Hugge har tandläkaretid, få väl ta vagnen då för Fredrik ska möta oss där vid 16 och gå in med Hugo och jag & Alice ska gå på stan under tiden. Sen till babyhuset med vagnen och sen veckohandla. Så ser dagen ut. Tro den kommer flyga förbi! Skulle egentligen behöva städa lite, men ärsch jag gör de imon ist! ;)

Nu ska jag njuta av mitt kaffe, googla lite nya recept som vi kan pröva i veckan.. Icke.. nu vaknade Hugge..

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0