Torsdag

Hejsan!
Sista dagen sen är Fredrik långledig:) Hade honom nyss hemma sjuk så kan inte precis säga att de var länge sedan vi fick spendera tid tillsammans:P Men fhv komemr vi vara friska nu:) Febern är borta på barnen sen igår kväll. Iofs hade Hugge 37.9 på kvällen men var pigg. Nu är han uppe och leker och verkar mycket bättre:) Hostar och rosslar dock. Jättehes, fast Fredrik är ännu mera hes. Hör knappt vad han säger. Men han har inte ont i halsen eller mår dåligt:)
Bra de, för idag om en stund ska vi till Alice eventuella framtida dagis (ja jag säger dagis ibland och ibland förskola). Innan vi bestämmer oss vill vi titta på dagiset. Jag har svårt med tanken att någon annan ska ha mitt barn, jag är ju ändå hemma! Men skönt för henne att träffa mera barn, de behövs ju rent psykologiskt när dom närmar sig 3 år. Sen skönt för mig och Hugge och träffa barn i hans åldrar på öfs. Det bllir bara 15 timmar/vecka hon får vara där.

Jag är dock orolig för allt. Släppa mitt barns säkerhet till en helt främmande människa, jag har svårt att förstå att man kan göra de. Jag tycker absolut inte vi väntat för länge, snarare lite för tidigt. Hon kommer vara nästan 3 år. Känns i magen redan denna oron. Jag vet inte hur jag kommer känna inför Hugo och dagis, känns som han kan ta mera hand om sig själv på någevis.
Men jag får iaf titta på dagiset. En del av mig, den största delen, hoppas att dagiset kommer vara perfekt och kommer kännas jättebra! Den andra delen, den mindre delen, hoppas att dagiset inte alls kommer verka trevlig så jag får tacka nej.

Barnen ska ner till farmor, underbart att ha en sån bra farmor som ställer upp i alla väder! Hugo är väldigt glad i farmor! Härom dagen när jag skulle bära upp en massa saker stötte jag på farmor som höll Hugge medan jag sprang upp med matvarorna. När jag kom ner och skulle ta Hugge ville han inte alls följa med:P Känns skönt att mina barn gillar dom så:)


Nu ska jag servera Hugo lite gröt sen väcka stora tösen och göra henne klar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0