28 timmar

28 timmar fick min spiral sitta kvar, sen åkte den ut!

Ringde mvc igår och frågade hur pass ont de skulle göra, då låg jag i sängen och kunde knappt röra mig..
Bm tyckte de väl som om jag hade lite väl ont. Hon föreslog alvedon.. (yes jag älskar när jag får de föreslagit för mig, som om de inte vore de första man prövar när man har ont.. jaja..) Jag berättade att jag gått på alvedon sen igår efter insättningen men att alvedon hjälper inte. Då blev bm lite orolig och lät mig prata med den bm som satte in spiralen. Hon funderade på om den satt fel och bokade in en tid för ul uppe på sjukhuset. Jag avskyr sjukhus. Jag fick panik, jag ville verkligen inte!! Jag har hellre ont än åker till sjukhus, men jag hade inge val då det bara blev värre och värre och värre... Fredrik kom hem vid 12 och då satt jag på golvet med Hugo och kom inte upp:( Så ont hade jag! Så vi åkte in vid 15 och dom kollade med ul och kände, den satt som den skulle. Men jag fick välja om jag ville ha kvar den eller om hon skulle ta ut den. Ut med den utbrast jag! Den stannar inte en minut till i mig! Så fort hon tog ut den var som om hon drog ut all smärta, för sen när jag reste mig var mensvärken borta och jag kände mig bara öm. Hon skrev även ut tabletter mot inflammation i livmodern, jag bad henne göra de. Hon sa att hon gör egentligen inte de men eftersom jag haft de två gånger förr så gjorde hon de. Har jag ont efter 2 dagar tyckte hon jag kunde hämta ut de. Idag känner jag mig lite öm och har lite molnande värk, gör absolut inte ont men känns ju.

Därefter piggnade jag på mig och fick färg i ansiktet;) Sen tog vi en fika på sjukhuset, mest för att visa Alice att sjukhus är ett trevligt ställe. Hon sprang runt och pratade med sköterskorna och hon blev så förtjusta i henne, hon trivdes verkligen:) Jag själv har ingen positiv erfarenhet av sjukhus.. Jag avskyr sjukhus.

Nu mår jag mycket bättre! Jag stoppar inte in något i mig som inte ska vara där nu! Nepp få bli piller eller något annat preventivmedel som jag själv kan kontrollera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0