Fredag

Underbart att börja fredagen med att vakna av sig själv, inga grymtanden av Hugo eller rop på pappa från Alice. Jag vaknade av mig själv vid 7 och kände mig utvilad. Inatt har Hugo nämligen sovit gott, han var vaken en sväng vid 1 och hade magknip och var hungrig, trotts att han igår kväll lyckades för första gången tömma hela vällingflaskan på 200ml:) Han ammade lite sen avbröt jag de och gav han välling ist. Tänkte att vi ska börja med att endast erbjuda de på nätterna, då kanske han slutar använda mig som napp:P Han åt kanske 30 av vällingen, han var ju inte hungrig utan ville bara ha mig men tillslut gav han upp och somnade. Han ville inte ammas imorse innan jag gick upp så han var nog mätt av all välling+mjölk så de var väl därför han sov så gott:) Förmodligen hade han inte ont i magen heller inatt, inte mer än den stunden vid 1.

Idag ska jag höra av mig till bvc och uppdatera vår sköterska hur det går med Hugos mat. Det går väl som vanligt kan jag tycka, fast jag känner mig mindre stressad av att han bara ammas. Eller ja han äter ju lite vanlig mat.. Vi börjar morgonen med att amma. Sen äter han ett rån eller majskrokar till frukost med oss, sen ammar jag därefter, sen äter han lunch bestående av 2-10 skedar av burkmat (barnskedar då) sen ammar jag. Hugo sover någon timma och sen ammar vi igen. Sen är de kvällsmat och då får han rån eller majskrok eller ibland lite mat, oftast äter han inget då så jag får amma han igen. Sen är det välling till kvällen och så somnar han för natten. Sen brukar jag amma på natten, hur många gånger varierar. Ibland kanske jag bara ammar han 5 gånger på en dag, ibland 15. Det beror på hur stilla och intresserad han är när han ligger vid bröstet. En 7,5 månaders kille är vääääääldigt intresserad av sin omgivning:P Ibland äter han knappt för att Alice håller på att spexa och han inte kan koncentrera sig. Jag stör mig inte på att amma ofta, jag älskar ju de:)

Och jag tror inte på att han kommer få någon näringsbrist pga att vi ammar så mkt. Bara blask kan de inte vara i bröstmjölken, de tror jag icke.

Nu vaknade Alice så nu ska jag ta upp henne, lagom att vakna halv 9=)
Idag är de fredagsmys, vi var och köpte chips igår och så ska vi kolla på Shrek ikväll:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0