Måndag

Hej!
Vi ska strax gå och lägga oss, tänkte somna tidigt ikväll:) Annars somnar vi sällan innan tolv.

Idag har vi inte hittat på så mycket. Började dagen med att vakna av att Hugo låg och klappade mig i ansiktet..
Glad som en liten solstråle=) Sen började dom borra här i huset. Vi ska få nya fönster på norrsidan (sidan som tar mest stryk ifrån havet). Så de började dom dona med vid 8. I slutet på veckan är de dags för våra fönster. Och jag hoppas inte dom kommer så tidigt till oss. Svärfar ska göra de så ska höra med han. Kommer bli så kallt i lägenheten då så jag och barnen flyr ner till farmor och farfar:) Farmor var uppe en sväng här och drack kaffe på fm när dom gjorde deras fönster nämligen:) Alice vaknade med hög feber och hes. Hon sa att hon hade slem och ont i halsen. Men efter en dos ipren mådde hon prima! Armen som hon slog är lite svullen och varm. Hon kan röra den mer men hon använder den inte precis. Hon skriker i smärta om vi försöker räta ut den eller böja den. Vi tyckte hon blivit lite bättre nu. Lustigt att hon kunde slå sig så illa. Stackaren:(

Så idag har vi bara varit inne och kollat film, fikat och myst. Skulle egentligen behövt städat, men brydde mig inte om de. Dammsugaren har fått stått framme pga att Siri & Nala river ut så mkt spån på golvet så jag har dammsugit lite varje dag sen dom flyttade hit. Spånet hamnar ju överallt! Så de kändes inte som en storstädning var nödvändig idag. Jag önskar mig en handdammsugare när jag fyller år! En som man kan sätta upp på väggen typ så jag slipper ha vår stora klumpiga dammsugare framme jämt. Och nej jag dra inte fram och tillbaka den varje dag. Icke. Så lat är jag! Dom har blivit så tama nu så dom äter ur händerna på oss=) Nala är mest tam och kommer gärna fram om vi har något gott och låter oss klappa henne:) Siri är mer försiktig och väntar tills vi gått och rotar sen igenom hela buren efter gurkbitar som vi gömt;)

Här kikar Nala fram, så här spenderade dom första tiden i buren.. Inne i huset. Nu har Fredrik sågat upp öppningarna på huset så dom har skydd men inte så mkt. Dels för att få dom tamare ska dom inte ha så mkt skydd, sen så började öppningarna bli lite trånga! Tjockisar till marsvin vi har;)


Här är Siri:) Hon är lite skyggare av sig. Hon är helvit förutom
de ljusbruna man ser här på kortet. Lååååån päls har hon.
Snart dags att klippa henne lite tro jag:)


Här är Nala, hon är mer tam:) Hon har en jättefin täckning!
Hon är en udda blandning, hon har kort hår men lite längre bak på rumpan
som står rätt ut. Ser så sött ut:)


Nu är de fullt ös i buren. En maktkamp om vem som ska bestämma i buren har börjat utspela sig på den senaste tiden. Det är givetvis Nala som dominerar. Men Siri har börjat att ta plats hon med. Hoppas båda blir riktigt tama:) Alice & Hugo gillar dom verkligen:)

Nä de var ju de där med att gå och lägga sig tidigt.. Få väl se till att komma i säng nu. Oturligt nog har jag hinkat kaffe hela kvällen då jag helt plötsligt fick superont i halsen.. De varma kaffet skulle ju göra min hals bra! Icke.
Få hoppas jag inte blir sjuk och får feber och sånt nu, de vill jag inte ha!

Snön öser ner och vinden viner i fönstren. Synd att vi förmodligen inte kommer må bra imon (jag tar ut de i förskott då jag vet hur det brukar vara) så vi inte kan vara ute och leka i snön:( Kurera oss inne imon med och verkligen hoppas att vi inte blir sämre!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0