Onsdag

Finns de någon marsvins expert där ute? Det råder kaos i buren hos Siri & Nala. Frågan är om de är en dominansgrej eller om Nala är i brunst. Nala går nämligen runt och "brummar" och burrar upp sig, sen gör både hon och Siri såna glada "marsvinsskutt". Nala verkar vara skitsur, iaf på mig.. Jag försökte klappa henne men hon brummade till och började hacka tänder, viket är tecken på att hon inte vill bli klappad helt klart. Jag hoppas de är att hon är i brunst och inte en dominansgrej. Stackars Siri blir ju helt överkörd. Jag tror nog Nala uppvaktar henne, Siri vill sova men Nala gör allt för att störa. Sen kryper hon liksom fram och "pussar" henne på nosen. Låter de inte som en brunstgrej? Har kollar runt lite och jag tro nog de kan vara de. Hoppas de inte är så att dom inte går ihop nu helt plötsligt:/

Nu snart ska vi till bvc och väga och mäta Hugo. Alice ska gå själv dit så vi måste gå minst 1 timma innan. Annars tar de ca 15 min dit men tänkte att hon måste röra sig lite mera. Men till doktorn vill hon ju gå. Igår när vi skulle till apoteket så fick hon gå hela vägen, vilket tog över 1 timma (apoteket ligger nästan jämte bvc). När vi gick förbi bvc så ville hon gå in till doktorn, jag fick nästan bära henne därifrån. Så jag tror de kommer bli lättare att gå ner dit idag då vi ska till doktorn:)
Hugo ligger här jämte i vagnen och somnar nästan nu när jag gungar honom. Han skulle tvunget upp vid halv 7.. Han kan gott sova en stund nu så jag får tid till att göra mig klar och ta upp Alice och göra henne klar.

Idag står de på schemat. Annars händer de inte så mkt. Tänkte att vi tar med oss en banan till tidig lunch när vi varit på bvc och så får barnen sova i vagnen redan nu på fm (om vi känner för de och vädret tillåter). De kommer resultera i att Alice kommer bli trött på tidig em redan. Men vi får försöka hålla henne vaknen till halv 20 iaf. Måste börja lägga dom lite tidigare nu känner jag. Igår somnade jag tidigt, halv 21 med Hugo och sov som en sten.. Jag var på väg upp flera gånger men kom aldrig ur sängen för jag somnade hela tiden.. Jag kände redan hur ögonen blev tunga runt 19 så inte konstigt jag slocknade så.

Nepp nu ska jag göra lite frukost till oss och sen ska vi skrutta iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0