Segerdans och snorigt barn

Idag gör jag en liten segerdans och hoppar högt av glädre att fröken röd kom på besök idag! Otrevligt att hon inte kan passa en tid och måste stressa upp en till MAX. Det är först då man inser att den där tanken "ahhh jag vill ha många barn" är något man egentligen inte vill. Inte alls. Just nu. Om ens framöver. Vi har sagt att passar inte ett till barn in i våra liv innan vi är 35 så får de vara. Så jag har 11 år på mig och Fredrik har 9 år på sig:) Så just nu ska vi verkligen inte ha mer barn! Nu ska jag ringa mvc och be om en spiral. Frågan är vilken. Jag avskyr att ha mens, vem gillar de liksom..? Men jag avskyr hormoner.. Finns ju antingen kopparspiral som är hormonfri, men som kan ge ökade blödningar. Eller hormonspiral med hormon, men som ger minskade blödningar (om man ens får blödningar). Kopparspiralen är gratis. Hormonspiralen kostar en tusenlapp tro jag.

Jag får fundera. Kanske kan testa koppar först och se om jag ens trivs med spiral.

Igår rann de snor från Hugos näsa, idag är det lite bättre. Han verkar piggare med. Dock är han så tät i näsan att han låter som Miss Fine;) "Mama ma maama" sitter han och säger nu. Han ropar på mig=) Han säger bara så när han vill komma upp eller om någon annan bär honom och han vill till mig. Han har sagt så i över en månad, ibland säger han bara "maaama" och tittar efter mig=)

"Nej inte bråkas, absolut inte" Alice sitter jämte Hugo och skäller på honom för att han tog hennes leksak:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0