Uääähk

Jag sitter här men mensvärk x2.. Har jätteont i livmodern nu sen insättningen av spiralen. Själva ingreppet gjorde inte alls ont, inte mer än att de brände till när hon skulle in i livmodern. Tydligen var min livmoder redo för ägglossning (eller så hade den precis börjat) och de gjorde de hela lite knepigare. Men de gick bra till slut. Tog även cellprov så nu har jag fått de gjort också. De kände jag inte ens när hon tog.

Nu börjar den roliga karusellen med att vänja kroppen vid spiralen.. Suck.
I en veckas tid är det en ökar risk för infektion i livmodern.. Yes. 2 gånger har jag varit utsatt för detta med "ökad risk", är ju en sån ökad risk efter en förlossning. Och 2 gånger har jag fått infektion/inflamation i livmodern. Jag kan nästan slå vad att någon gång i slutet på veckan kommer jag börja må skit och åka in akut.. Jag bara vet de. Min tur liksom...

Håll tummarna för att det inte blir så! Orkar inte med en sån inflammation!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0