Barnläkaren med Hugo

Igår träffade vi två barnläkare... Den första var supertrevlig och go! Och kikade på Hugo och undersökte honom, han sa inte ett ljud utan tittade nyfiket på henne:) Sen skulle hon rådgöra med en annan läkare. Och in kom en annan läkare.. Jisses säger jag bara. En stel otrevlig, butter äldre kvinnlig läkare. Hon kikade på den första läkarens anteckningar och säger sen: Helammar du forfarande? Får han inte mer riktig mat?? Inte konstigt han har problem med magen! Han är faktiskt 7 månader nu så nu får ni nog sluta med de där och ge honom riktig mat.
Ni kan gissa att jag blev rätt så paff..

Så sen får jag sitta och förklara att jag försöker med annan mat men han har jättesvårt med släta pureér och klöks av de. Jag får nästan sitta och försvara mitt val av att amma honom känner jag. Hon menar på att hon bryr sig inte om att rekomendationerna är att delamma tills barnen blir 2,5 år, hon tycker de är fel! Och sen vräker hon ur sig att de borde vara självklart för mig varför han inte vill ha mat, han är ju bröstfixerad.. Så uppenbarligen funkar de inte för dig att delamma honom, så sluta amma honom genast säger hon sen. Full av hormoner som man faktiskt är när man ammar så blir jag jätte upprörd och får hålla mig från att både skälla ut henne och börja lipa. Jag bara nickar och ler och tänker att kärringen har förmodligen själv aldrig ammat.. Då skulle hon fatta att de är inget man bara slutar med när man har en liten pojke som klöks av annan mat.

Sen blir jag uppläxad med att bröstmjölken är bara blask och har gjort sitt efter 6 månader, Hugo kommer bli sjuk och få näringsbrist om han inte börjar få mer mat säger hon. Jag får igen förklara att vi försöker med vanlig mat och välling men det funkar inte riktigt. Sluta amma är hennes lösning.

Sen säger hon att han skulle inte kunna vara mjölkallergiker för hon tro inte på att komjölk går ut så i bröstmjölk.. Ha ni hört något liknande... De vet väl vem som heslt att de gör... Nä men de trodde hon inte på sa hon. Det var bara skitsnack. Jag slutade då lyssna, hon verkade från vettet. När hon gått var de bara jag och den andra läkaren kvar. Vi tittade på varandra och tänkte nog samma sak om den äldre läkaren..

Iaf så kikade på i rumpan på honom och kände på magen, han är inte felkonstruerad iaf. Hon är en glesbajsare som har svårt att få ut bajset bara. Så nu ger jag honom laktous (eller vad det hette) för att göra honom lite lösare i magen.

Jag hoppas jag kommer slippa träffa den där läkaren i framtiden hon var inte alls en bra läkaren! =(

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, vilket otrevligt bemötande! :@ Var befann sig denna läkaren och vad hette hon?? Nån sån kall och oförstående människa vill man ju inte stöta på...!

2012-01-28 @ 13:57:15
Postat av: Sabine

Emelie: På barnmottagningen på sjukhuset. Var riktigt besviken, hört att de ska vara bra barnläkare där.

2012-01-28 @ 15:30:11
URL: http://allavifina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0