Helgen

Hejsan!
Jag sitter här med världens sötaste lilla gosse i knät, pigg som attan är han.. och jag har nästintill migrän och är helt slut. Helgen har varit toppen:) Förutom i fredags.. jag somnade när jag nattade Hugo innan 21 och Fredrik somnade i soffan. Så vid 01 vakande jag och var sur över att kvällen försvann, Fredrik var ännu surare;P

Men igår var de full rulle:) Vi åkte till Gekås på fm och shoppade loss. Var inte alls mkt folk vilket var så skönt! Var helt tomt i kaffeterian uppe så vi lunchade rejält och myste:) Fick köpte massa nödvändigt och massa onödigt, som alltid:P När vi kom ut från Gekås hade de snöat, och snöade rejält! Första riktiga snön för oss denna vinter:) Alice var förtjust! Dock var de inte så kul att köra hem i de. Tur att vi bara har drygt 3 mil. Sen på kvällen var det kalas hos barnens farmor som fyller år. Åt gott och hade de trevligt=)

Idag har vi med haft fullt upp med. Åkte till Klitterbadet i Falkenberg på fm och badade och hade de skoj. Hugo älskar vatten, Alice gillar inte vatten... Hon gnällde och skakade och var väldigt reserverad först. Sen åkte hon rutchkana och kom under vattnet och då blev de värre. Hugo kom med under när han åkte men han bara fräste lite och sen var de inget mer med de. Vi badade bara 1,5 timmar sen blev vi trötta och hungriga och åkte till MAX och åt hamburgare. Alice åt upp all sin mat, inklurive en lökring. Jisses, hon nästan rullade ut till bilen sen:P Hugo var helt slut efter badet, han somnade 12.20 när vi körde från badet och vaknade hemma sen vid 14, sen gick vi och matade ankan och då sov han ytterligare 2 timmar. Så inte undra på att han är pigg nu.

Vi andra är helt färdiga, och jag mår skit efter att ha vistas i klor. Svider i ögonen och huvudet. Allt snurrar och jag har sån huvudvärk. Det är nästan inte värt att åka och bada när jag mår så här efteråt. Men för barnens skull får jag ju offra mig ibland. Mysig familjegrej att göra med familjen:) Vi brukar ha "familjemys" då bara vi 4 gör saker ihop iaf en dag i veckan. Både jag och Fredrik tycker de är jätteviktigt. Nu har även Alice börjat komma och säga att hon vill ha familjemys, så gullig är hon våran kotte=)

Alice såg vindkraftverken vid motorvägen när vi körde ner till Falkenberg och utbrast "Wooow titta, tandpetare!" :P
Varför hon kallar dom tandpetare vet ingen men hon blev sur när vi sa att de hette vindkraftverk, de hette de tydligen inte alls enligt henne:P Hon är så roligt, man undrar vad allt kommer ifrån:P

Nu kommer Alice här och ska titta på Timon & Pumba:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0