Onsdag

Blev glatt förvånad när älskade älsklingen talade om att han bara jobbar till lunch imon och är ledig fredag, är ju någon helgdag som jag inte hade koll på:) Skönt, för dagarna utan Fredrik är svåra nu. Dels för att jag vant mig att ha honom hemma och alltid ha 2 hjälpande extrahänder, sen så är det jobbigt med Alice & Hugo nu. Alice är jättebråkig emot mig, jag får knappt titta åt hennes håll:/ Bara pappa... Det är inte jobbigt med att hon gillar honom bättre just nu, utan de jobbiga är att det blir 1000 gånger jobbigare för mig att ha henne själv när hon vägrar allt. Sen har hon ju börjat drömma mardrömmar och vägrar sova. Hon skakar, gråter, skriker, bönar och ber varje kväll och varje em när hon ska sova.. Vi har låtit henne ha alla lampor tända i sitt rum och även lampan i hallen, har alla dörrar vidöppna så att hon hör oss och hennes grind öppen. Trots de vill hon inte ligga i sin egna säng. Vi vill helst undvika att låta henne sova i våran säng, det skulle bli så trångt och sen ligger hon inte still heller. Så Fredrik har lånat en madrass av sin mamma & pappa som han ligger på inne i Alice rum jämte hennes säng. Det har funkat relativt OK. Det gör ont i hjärtat att se henne så rädd:( Igår stormade de och då var hon livrädd för regnet ute, vilket hon aldrig varit förr men vi förstår att hon tyckte de var läskigt nu. Jag hoppas de går över snart.

Hugo har blivit mammig deluxe. Han total vägrar något annat än bröstmjölk. Fast *peppar peppar* han har druckit ca 100 ml välling varje kväll de 2 senaste kvällarna. Puré låter jag honom smaka varje dag (ok igår glömde jag), han klöks och spottar och fräser. Jag ger honom bara en sked, en vacker dag kommer han ju vilja ha de så ser ingen mening med att tvångsmata honom nu. Första skeden brukar gå, sen vägrar han. Han har även blivit svårare att lägga, han ska bara vara hos mig.. Fast hör och hämpna, han ligger i sin egna säng och sover nu! Han somnade där medan jag dammsög. Han gillar de ljudet:) Få se hur längre han sover, Alice ligger ju och ylar i sin säng. Får eventuellt flytta in madrassen och lägga mig jämte henne så hon iaf får sova en 45 min. Igår testade vi och inte låta henne sova under dagen för att se om hon somnade lättare på kvällen. Jo hon somnade som en klubbad säl vid 19.30 men sen vaknade hon och körde igång vid 20.30.. Så då fick iaf Fredrik lägga sig hos henne. Hon måste sova under dagen, iaf en liten stund.

Nu har hon hållt på i 30 min.. Suck.

Och nu vaknade Hugo..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0