Tisdag

Hejsan!
Idag har vi haft de sköj med Martina, Nelli och Elmer. Åkt pulka och lekt på lekplatsen hela fm=)
Sen kom en vän och köpte Alice babysitter (är med en tår i ögat jag säljer den..) sen följde hon med ut på en promenad också:) Så idag har vi varit ute väldigt mkt jag och mina fina barn=)

Imon ska jag ringa bvc och reklamera Hugo tro jag. Nä men stackaren kan inte bajsa! Han är jättehård i magen och vad ska man göra.. Han avskyr ju katrinplommon.. Han skriker och sparkar och är helt vild på kvällarna, som kolik fast man kan lugna honom och få kontakt med honom till viss del. Det är en blandning mellan att han verkar ha asont och inte vilja sova. Men kan han redan så liten förstå att han ska sova och inte vilja? Alltså detta är skrik som på ett helt nytt sätt.. Jag känner mig helt förtvivlad. Sen vaknar han flera gånger per natt och sparkar och skriker.. Jag får göra allt för att få tyst på han. Så givetvis ammar jag hela nätterna nu igen. Men jag måste ju få sova! Jag har upptäckt att jag börjat få sån huvudvärk nu de senaste, förmodligen pga att jag inte får någon ihållande sömn på nätterna. Jag funderar på att börja ge honom 8 månaders välling, eller välling från något annat märke. Imon ska jag även köpa en burk med 8 månaders mat och sen om han gillar de mer. Han klarar verkligen inte av släta purér. Den från 6 månader är ju små bitar i men han verkar inte så förtjust i de längre. Idag fick han pyttesmå banan bitar att sutta på, oj vad han gillade de! Ska iaf ringa bvc imon och be om råd, kanske behöver en barnläkare känna på hans mage så han inte är helt förstoppad. Yes vi har "tempat" honom men han kan inte precis bajsa så heller. Det går bara inte.. Om någon sitter på något bra hemmakok med laxerande effekt som barn under 1 år kan dricka så berätta gärna de för mig! Tips tar jag mer än gärna emot!

Nu har jag precis gått upp sen jag försökt nattat Hugo över en timma, och nu ska jag gå och lägga mig.

Imon är de onsdag och löning för Fredrik:P Ska låna hans bankdosa och ha de lite roligt med lite överföringar konton emellan sen ska jag och barnen till stan och köpa kläder, eller iaf titta och se om vi hittar något:)
Jag har blivit kräsen med kläder till barnen, eller så har de bara kommit ett mode med fula kläder? Till killar finns de bara blått (usch vad jag börjat avsky färgen) med cars på... Och till tjejer är de rosa med Hello Kitty.. Som Alice älskar..

Nepp nu får jag knoppa mig, så jag orkar med natten men Hugo.

Kommentarer
Postat av: Sandra Wåhlander

Hej på er!

Om Hugo dricker välling så kan du blanda i lite olja i vällingen, de brukar underlätta bajsandet. Även i hans mat kan du blanda i en klick smör för å få samma effekt.

Hoppas det löser sig.

Kram Sandra

2012-01-25 @ 09:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0