Titt-ut!

Här har jag inte varit på ett tag, jag lever via min mobil nu;) (och jag har inte lärt mig blogga från den) Fredrik har skämtat om att han skulle aldrig köpt den till mig, jag har blivit så osocial! :P Men den är ju spännande i början! Nu börjar jag vänja mig, vilket visar sig på att mitt batteri dör inte mitt på dagen utan håller hela dagen nu=)

Vad vi pysslat med.. Jo Fredrik har varit långledig och vi har varit på en 4-h gård:P Sen har vi bara varit hemma. Städat undan de mesta av julen, allt står i lådor i hallen och mer lådor ska gås igenom.. Ska nämligen röjja på vinden innan vi sätter upp några lådor. Få se om jag orkar bära ner några lådor under dagen och fixa med de.

Alice sitter och leker med sina första "Barbie" dockor som hon fick av Emma och Totte igår:) En mamma-docka, en pappa-docka och en Alice-docka. Jisses vad hon pysslar med dom och leker! Hon har blivit sååå stor!

Hon säger mycket saker nu med, hon kopplar ihop saker och funderar:)

Alice: Oj ramla, gå försiktigt..Pappa bank ojojoj gå försiktigt sa jag! Binka bonk! (hon sitter och leker med pappa-dockan nu)

Alice är fortfarande rädd och får panik när hon ska lägga sig och sova:( Att hålla henne vaken hela dagen har resulterat i att hon somnat vid 18 på golvet! Så hon måste sova en stund på dagen, men att lägga henne och få henne sova så kan ta flera timmar:/ Kvällarna är liiiite bättre nu *peppar peppar* när hon inte får sova mer än MAX 1 timma på dagen.

Hugo sover än, men lär vakna snart. Jag gav han 6-månaders puréer ist för 4 månaders härom dagen, de tyckte han bättre om! Han öppnade faktiskt munnen och tog emot andra skeden! Än har han inte ätit mer än kanske 1,5 msk.. Men bättre än inget! Funderar på om jag ska gå till Willys under dagen och köpa smaksattgröt, han smakade igår hos E&T och han klöktes av en liten sked iaf:)

Om de inte regnar i em ska jag och Martina ut och gå en promenad när våra gubbar kommit hem, så hoppas att de inte regnar så vi får de gjort:)

Ja de var la allt för mig. Jag kan ju tala om att jag inte kommer dela med mig av så mkt bilder mer 8inte för att jag precis gjort de så duktigt den sista tiden), dels för att det tar en evighet att ladda upp på blogg.se (plus att det funkar nästan aldrig), men sen blev jag lite illa tillmods när jag googlade hela mitt namn (har ovanligt för och efternamn) och det kom upp jättemkt bilder som jag lagt ut. Jag vet att det finns där men de liksom slog mig att det kommer alltid finnas där. Så jag får se om jag delar med mig av någon bild eller två mig mig iaf:) Annars får ni väl leta upp mig på fejjan, Sabine Edh heter jag=)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, leka lite med Alice tills Hugge vaknar=)

Kommentarer
Postat av: carola

var ett tag sedan jag kikade in.

Hoppas allt är bra med er..



Här har varit kalas i helgen då Lisa fyllt 3 år, hej vad det går.

Stor kram

2012-01-10 @ 20:52:05
URL: http://leva.nu/mamma-med-diagnos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0