Hejdå DH och marsvinen

Idag är sista avsnittet av Desperate Housewives...:/ Jag är superledsen!
Idag flyttar även Siri & Nala till sin nya familj. Känns inte så ledsamt, skuldkänslorna över att inte ha tid för dom är för jobbiga för mig. Jag skulle helst vilja ha dom i knät jämt och pyssla med dom men jag hinner inte de. Nu är klockan nästan 11 och de är först nu jag sätter rumpan ner. Ja jo jag satt ner när jag åt frukost. Annars har jag städat, plockat undan, diskar & gjort guaccamole. Hur jag än vänder och vrider på de så är de alltid något vi pysslar med och marsvinen kommer i sista hand, och de blir sällan någon gostid:/
Så därför ska dom flytta. Vilket känns bra!
Alice såg sopbilen idag. Hon grät över att den tog hennes sopor.. Så hon få jag gå iväg med när marsvinen åker annars blir de nog väldigt jobbigt för henne.

Nu ska vi äta en tidig lunch sen ut och gå så barnen får sova i vagnen. Lagom road av de när de blåster så mkt.. Men dom sover ju inte inne längre knappt.. Eller Hugo gör de inte. Igår sov han kanske 30-40 min på em. Han brukar sova 1,5 timmar. Så han var jättetrött hela em/kvällen.
Efter promenaden ska vi till garnaffären och se om de är öppet så vi kan köpa lite garn.
Därefter bvc med Alice och kolla hennes knän.
Sen hem lämna barnen hos farmor och sen upp till oss och bada, klippa klor och klippa päls på djuren så dom är fina innan dom flyttar.
Sen laga kvällsmat snabbt som katten, städa undan allt och sen lägga ungarna efter lite bus.
Sen, äntligen kan jag sätta mig ner igen och slappna av och kolla Dh.

Så ser min dag ut=)

Nu lunch, lagade supergod mat igår som Alice älskade! Halv min förtjänst, andra halvan tackar vi Ica för då currysåsen kom därifrån (burk). Jättegott!

Dagens tisdags gotte består av cheesecakebrownie, om de blir gott lägger jag in recept här sen:)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0