Första dagen på veckan

Hej måndag! Kunde inte varit gladare! Jo faktiskt, trots att de är måndag är jag såå glad! Första dagen jag vaknar sen jag blev förkyld för 4 veckor sedan som jag känner att jag inte är sjuk. Ingen frossa, ingen huvudvärk, inget halsont. Jag mår bra! Okej jag har den där hostan.. Och den har även Hugge= att jag har knappt sovit inatt då han hostat så han spytt nästan. Mitt lilla hjärta. Hoppas han mår bättre nu idag. För idag tänkte jag gå ut nu på fm:) Ska strax hoppa in i duschen och sen äter vi frukost. Få se hur de kommer gå, jag har inte alls någon vana att göra klart två barn och ta mig utanför dörren.

Kanske kan gå till stationen och titta på tågen som Alice så gärna ville igår. Hon älskar tåg.
Roligt, läste på "den där" Katrins blogg om hur hon påstod att man inte kan ändra barns mönster, hon menade i princip på alla pojkar gillar bilar och tåg och alla flickor gillar rosa och prinsessor. Hon verkade tro att de var något som var inprogramerat i könet. Aldrig hört något så dumt. Barn har egna personligheter och sen blir dom givetvis påverkade utav sina föräldrar och sin omgivning. Gillar mamman i familjen glitter och rosa för hon oftast över de på sina döttrar. Alice däremot vrålar "woooow" när hon ser en traktor eller ett tåg. För att vi har gjort de med henne sen hon var bebis. Det är vår påverkan som gjort henne intresserad. Jag gillar tåg. Älskar att åka tåg. Jag gilalr inte Hello Kitty och rosa. Men de gör Alice. Det är hon själv som när hon får välja kläder när vi ska handla oftast väljer rosa med denna Kitty på. Trots att jag håller fram alternativ med tuffare, lite roligare mönster. Jo hon gillar ju tigrar med, och dinosaurier:) Jag undrar hur Hugge kommer bli, han kanske kommer gilla blommor och rosa:) Och jag tänker låta mina barn välja färg på sina kläder, så länge de inte enbart blir rosa;)

Nepp mera kaffe innan Hugge vaknar. Alice håller på att duka fram fika till mig här jämte datorn, trots att jag sagt att hon ska hålla sina saker på sitt rum. För en gångsskull är vardagsrummet inte fullt med leksaker, de kan väl få vara så en lite stund iaf kan jag tycka=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0