Fredag..

Hejsan.
Fredag då. Mitt humör är inte de bästa. Morgonen börjar med stress, alla skulle upp innan 7 så min kopp med kaffe i lugn och ro fick jag stå över. Tro de började där, mitt humör bara dalade ner. Sen har Alice bråkat hela dagen, och tjabbat, och bråkat, och tjabbat.

Drar en koversation vi hade påväg hem från lekplatsen nu på fm.
Jag- Titta så fint solen skiner
Alice- Nä tänker inte titta
Jag- Det behöver du inte, du får blunda
Alice- Alice inte blunda, Alice seeeeeeeer
Jag- Okej va bra. Undra om vi kanske ser en fjäril
Alice- Neeeeeeeeej ingen fjäril. Vill inte se!
Jag- Okej jag ska nog bara vara tyst...
Alice- Nej inte tyst, mamma prata!
Jag- Jaha, vad ska vi prata om?
Alice- Mamma...tyst nu!

Jag blir snart knäpp! Vad jag än säger så är det inte bra:( Hon är så negativ och bråkig att jag blir så orkeslös. Varför ens försöka hitta på något med henne när man möts av bråk? Jag vet att hon är i en "sån" period men jag blir knäpp. Hon gör allt för att retas också.. Hugo stackarn bara hänger med än så länge, jag fasar för när dom kommer börja bråka. Hellre att hon är snäll mot han och bråkig emot oss! Dom leker varje dag på hennes rum själva och är så snälla så. Hoppas de håller i sig!

Idag har vi varit på stan, träffade Martina och co & tog en latte i "solen" och flickorna lekte lite på lekplatsen sen matade vi måsarna och svanen. De stackars små änderna vågade sig inte fram :(

Nu sover barnen lite och sen ska vi gå till ö&b och köpa marsvins säng. Eller en liten hundpläd och klippa sönder. Något mjukt iaf.

Deklarationen kom. Restskatt på över 2 tusen, jippy......... Fredrik fick tillbaka, hela 4 kronor *gör vågen*

Mitt humör blev inte bättre av de beskedet kan jag tala om. Hoppas helgen blir bättre, annars vill jag bara snabbspola!

Snabbspola till sommaren:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0