Fredag

Nu är du här igen, kära underbara fredag! Och vi mår bra, ingen är sjuk!! Wooho!

Idag gick jag upp samtidigt som Fredrik och duschade innan han körde till jobbet vid 7. Jag har absolut inget emot att gå upp så tidigt, så länge inte barnen vaknar så jag får min egentid med kaffe och facebook. Men de fick jag inte idag för Hugo vaknade och skulle upp. Sen skulle Alice med upp så innan 8 var allt i rullning. Jag tog fram dammsugaren och tog en vals i halva lägenheten, sen gick vi ut. Gick bort till mulleskogen och skulle plocka kottar. Men de tog för lång tid att gå dit (Alice går ju själv) så vi hann inte med några kottar. Blev att leka lite på lekplatsen och sen gick vi till Willys och pantade burkar och handlade lite. Alice fick gå i affären med, och varken lyssnade eller lydde mig.. Hon fick en banan av en som jobbade i affären och jag blev väldigt sur. Hur i h-vete visste kärringen att min unge tålde banan? Hon kunde ju vatt allergisk.. Jag blev skitsur.. tycker alltid man frågar barns föräldrar om dom får smaka, vad de än gäller. Jaja Alice vatt nöjd iaf. Hugo med för han fick ju med smaka lite. Jag försöker få honom att gilla banan, han har svårt för de men de börjar bli bättre nu.

Efter handligen sprang vi hem och hade lunch med Fredrik, dammsög klart och nu sitter jag här och gungar Hugo i sin vagn.. om han kunde sova när vagnen stod still! Hela köket är fullt med disk så de ska jag väl ta tag i snart. Sen tar jag helg iaf! Eller ja.. sen ska lasangetten lagas efter de. Sen helg haha:)

Nu vaknade tasseman. Blir de ingen mer paus för mig hehe;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0