Måndag

Hejsan!
I helgen har vi haft mkt att göra, därför har de varit tyst här.
I lördags var vi på Gekås. Vi och nästan hela skåne.... Så trångt.. och vi var där innan 9 (så tidigt har vi nog aldrig varit där). Iaf fick vi handlat nästan allt på listan, plus solbatterier för 50 spänn som Alice hade slängt ner i vagnen-_-
Men jag och en vän ska dit om 2 veckor så då får jag lämna tillbaka dom och handla färdigt.

Nu fick jag gått och hämtat Hugo då jag hörde att han låg där inne och pratade. Han vari krypposition påväg ner för sängen. Jahapp nu var de dags för egen säng dårå. Alice fick flytta när hon lärde sig att man kan vakna tyst och krypa runt i sängen. Dock var hon äldre men Hugo är mer "vild" så nu vet jag att de kommer bli farligt att låta han sova själv i vår säng. Jag flyttade faktiskt ner botten i hans spjälsäng igår och bäddade med nyinköpt spjälsängsskydd:) Men han fick sova i vår säng iaf. Iaf tills vi vant oss av vid nattamaten kl 03.00... välling då. Ska tillägga att han äter nästan 200 ml när han lägger sig för natten vid 20 så han behöver inte äta vid 3 faktiskt, de är mer en vana än att han är hungrig. Inatt fick han inget men han tog allt jag hade när han ammades vid halv 6 imorse, för då var han hungrig. På morgonen är enda gången vi ammar nu mera. Annars så biter han mig bara. De är smärta!

Hugo har ju alltid haft problem med magen och att bajsa. Vi har gett honom semperdroppar till magen för att dom ska vara bra. Häromdagen tog dom slut, vi tänkte att nu blir de ett h-vete med magen... icke! Ungen har börjat bajsa utan problem! Häromdagen bajsade han 4 ggr!!!! Aldrig hänt förr! Sen dess har han bajsat själv varje dag utan att vi ens märkt de, alltså har han inte haft ont heller!.. J*vla droppar känner jag nu..
Hoppas de fortsätter.

Oj jisses, de kom som en mörker av regn nu, och de blåser så trädet nästan ligger ner här utanför. Jag som trodde på solsken så vi kunde vara ute. Detta går jag faktiskt inte ut i, bå blåser vi bort haha! Ser ut som en storm slog till, bara så där helt plötsligt! Även om vi fick köpt vårjackor + överdragsbyxor till barnen på Gekås så stannar vi inne idag, för bara 600:-

Nu får jag ta och klä på Hugo och byta hans blöja, lät som om han höll på att bajsa när han skuffade runt i sängen nu när jag hämtade han så vi har inte bytt den än förens han är klar.
Alice sover än:)

Nästan hela dagen igår så byggde vi hus:) håller ju på att bygga större marsvinshus!
Hoppas vi kan bli klara idag!
Idag ska vi även till Campus och kika, dom har öppet hus:)

Uff hur ska vi hinna!

Nu slutade de regna, blåser mkt mindre nu med! Vågar man hoppas på att de blir okej väder kanske:)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0