Mitt i veckan

Hejsan!
Redan mitt i veckan, veckorna bara rusar förbi!

Alice är uppe redan, hon vaknade innan 7 när Fredrik gick till jobbet. Nu ligger hon i soffan och kollar på sitt favoritprogram, dinosaurietåget:)

Idag måste vi gå och handla, mat till människorna och saker till kreaturen. Tänkte gå lite efter 9;) Få se när vi kommer iväg sen haha!

Buren är snart klar, förmodligen idag och så kan dom flytta in imon:) Jag vill gärna ha tillbaka mitt vardagsrum, är fullt med "byggsaker" och spån... Jag behöver iaf inte städa här hemma fören buren är klar:D Jag gör de när allt är undanplockat och de inte finns mer spån att dra runt i lägenheten. Nu kom Alice här med lite bajs, marsvinsbajs.. Hon var iaf smart nog att inte stoppa de i munnen;)

Hugo sover fortfarande. Han var vaken och bråkade en stund inatt. Och dum som jag är så lyfter jag på tröjan och låter han ta för sig. De är enda gången jag ammar honom på en hel dag, på natten/morgonen.. Jag funderar på att stå emot och sluta amma. Det är bara jobbigt för mig när han håller på så. Nu har jag inte ont i brösten längre för nu har mängden mjölk mindskat men att bara amma en gång på ett dygn känns ändå i brösten. Egen säng är de nog med dags för snart. Tyvärr.. Jag skulle vilja ha båda barnen i sängen! Mysigt:) Men ack så trångt..

Gjorde jättegoda morotsfrallor igår med, fått receptet av svärmor:)
Kan bifoga receptet om någon vill ha de?

Nu ska jag göra en handlingslista och förbereda mig/oss för att gå snart. Börjar vi nu kanske vi hinner ut vid 9 haha;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0