Tisdag

Idag är det tisdag, desperate housewifes ikv med andra ord, och kladdkaka;) Tisdag är nu mera våran "gotte" dag!

Jag är sviiiin trött verkligen.. Hade en liten herre vid 4 som var arg. Han var hungrig men tänkte att vi ska ju inte ge han på nätterna, men han kunde verkligen inte somna om. Han fick 100 ml men skrek som en vilde när de var slut, så han fick 100 ml till. Jag tro inte han drack upp allt dock, men nästan. Blir nog inte att jag ammar honom nu när han vaknar, han få stå sig till frukost! Så kanske vi kan sluta amma idag. Det känns som de är dags nu. Han blev ju 9 månader igår, sen bits han bara om jag ammar honom under dagen.. Han måste nästintill sova för att han ska låta bli att bitas. Det är ju suuuuuperkul när morsan skriker och hoppar till, jag ler så sött så hon skrattar och då tror jag vi leker.. Så har de blivit nu.

Igår var vi på Gekås jag och en vän. Alice hade beställt en egen sminkborste... Jag frågade innan jag åkte om hon behövde något, och då sa hon de "egen minkbosste" ;) Jag sa de härom dagen när hon ville låna min puderborste att du ska få en egen som Alice kan ha för mamma är rädd om sin. Hon har redan tagit sönder min rougheborste.. Att jag sa att hon skulle få en egen hade hon inte glömt, och så fort jag kom innanför dörren slet hon i kassen och vrålade "minkbossten eee duuuuu" ;P Sen blev de en film eller två, snarare 5. En Dora film, en my little pony och 3 filmer från räddningspatrullen med piff och puff. Både jag och Fredrik älskade ju de när vi var små!:)
Jag fick köpt mig en helt egen sak, en jacka! En tunn, jättetunn vind och vatten avvisande jacka från on the peek. De är deras eget märke och det är faktiskt väldigt bra. Barnen har on the peek kläder och dom håller!
Hugo fick en badbok med Bamse och en ny snutte samt 2 par byxor och en body och en t-shirt.
De blev lite annat smått och gott med, som vanligt.

Idag har vi planerat att vi ska se my little pony, om nu bara Alice kan vakna så vi kan sätta på den!
Blir väl en sväng ut i solen med, om de nu kommer någon sol! Igår strax innan 9 när vi gjort oss klara och skulle gå ut, ja då kommer de in världens blöta kalla dimma:( Så vi stannade inne och städade ist, så idag ska de väl fhv inte vara sån dimma! Vi har haft det de senaste dagarna, förutom i söndags då solen sken.

Vill ha riktig vår nu, med sol varje dag och lugna varma goa vindar! :)

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0