Torsdag

Åh så härligt! Snart äre helg!

Idag händer mkt, nu på fm ska vi la försöka gå ut. Undrar dock vad solen är..?
Sen i eftermiddag kommer en vän och hennes barn på besök. Sen ikväll ska jag till Martina på tupperware party.

Tänkte faktiskt om vädret tillåter jogga till Martina! Hon bor bara backe upp och sen backe ner från oss, kanske 2 km. Så en bit bör jag ju klara, sen blir jag ju inte genom svett på de lilla heller. Få se:)

Nu när jag kom ut från duschen och tatt kaffe och skulle sätta mig vid datorn såg jag att både Siri och Nala stod framme vid burgallret och kikade. Jag undrade vad dom ville så jag kikade in och kollade, jo mat fanns de men de tycktes se ovanligt stort ut i buren.. Jo visst höet var slut! Så direkt när jag böjde mig ner för att ta fram höpåsen under buren så började dom med sin "popcoring" ;) Dom visste att höet var på ingång och gjorde glädjeskutt så det flög spån åt alla håll och kanter! Tur att jag fick en übersnygg liten handdammsugare av svärisarna när jag fyllde år;) Dom fick sitt hö och jag har aldrig sett dom så glada:) Projekt "bygga större bur" är i full gång. Men Fredrik ska mäta och fundera väldigt länge. Nu ska vi bygga en övervåning med med en framsida i glas så vi ser in och dom ut. Kommer bli bra tro jag. Fredrik retar sig på att hela buren kommer vara i olika material och färg pga att jag köpte den där bokhyllan. Men jag vet att de var någon som sa att han hade inte så mkt virke att bygga buren som jag ville så då köpte jag den. Jag tror de blir bra iaf.
Nu är de ett problem. Vart jag än läser, hur jag än googlar så använder många marsvinsägare fleecefilt i sin bur. Jag köpte en filt för att se hur de var.. Men fleece absorberar ju inte kisset! Nä men tydligen skulle kisset rinna rätt genom filten och sugas upp av de absorberande materialet man hade under. Jo tjenna. Fick rådet att tvätta filten 3-4 ggr i 60 grader. Den är tvättad säkert 5-6 ggr nu och än så släpper den inte igenom någon väta. Testad med lite vatten på. De bara pärlar sig och ligger ovanpå filten.. Suck! De måste funka, annars vet jag inte vad vi ska ha i buren:/

Så här ser de ut när man vill ha något gott!


Nepp hepp.. nu får jag la dra mig vidare. Hör hur Alice bökar runt i sin säng, snart kommer hon vråla efter pappa och väcka Hugo, som vanligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0