Utvärdering- Cerazette

Har nu käkat minipillret Cerazette 1 månad och nu lägger jag ner de.
Varför? Jo för de var inga roliga biverkningar jag hade!
(Markerat med fet text är mina biverkningar jag fått)


Vanliga (förekommer oftare än hos 1 på 100 kvinnor)

Ovanliga (förekommer oftare än hos 1 på 1 000 men mer sällan än hos 1 på 100 kvinnor)

Sällsynta (förkommer mer sällan än hos 1 på 1 000 kvinnor)

humörförändringar,

nedstämdhet, minskad sexuell lust (libido),

huvudvärk,

illamående,

akne,

bröstspänningar,

oregelbundna eller uteblivna

menstruationer,

viktökning

infektioner i underlivet,

svårigheter att använda kontaktlinser,

kräkningar,

håravfall,

menssmärtor,

vätskefyllda blåsor på äggstockarna (cystor),

trötthet

hudutslag,

nässelutslag,

smärtsamma blåröda hudutslag

(knölros eller erythema nodosum)



Dessa biverkningar kom och gick i omgångar, nu sista veckan har jag varit på asdåligt humör. Så nu fick de fasen vara nog! Fredrik utvärderade månaden till att jag haft ett hemskt humör, varit ledsen, sur och arg lite väl mkt. De hela är inte värt de. Sen är inte jag den bästa på att komma ihåg dessa piller, turen är att jag fick noll lust till att ligga. Annars hade jag säkert blitt på smällen haha:P

Nu letar vi oss vidare i preventivmedelsdjunglen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0