Fredag

Jag är helt förvirrad, Fredrik var även ledig idag ju =)
Så vi passade på att åka till gbg och shoppa lite. Hade först tänkt åka till Ikea och köpa en byrå. Men fantastiskt nog hittade jag en kanonfin på blocket för en femhundring! Så vi tog med oss släp och patrullerade runt i Nordstan i 4 timmar innan vi hämtade byrån. Blev badbrallor till Alice och Hugge. Sen 3 par strumpor till Hugge. 2 koftor till mig. Thats it.. Jag hade tänkt köpa flera par jeans, bh, tröjor och skor. Blev inget! Dels för att tiden rann iväg och barnen var sådär halvglada med att shoppa... Sen just denna helgen svullnade jag upp som en ballong för lingonveckan börjar nog imon eller söndag:( De märks direkt när den är på ingång, jag blir som ett monster och magen svullnar upp så jag ser höggravid ut! Så alla jeans jag provade var typ tajta i midjan men lagom i bena, och jag kan omöjligt veta hur dom passat om jag inte vatt svullen. Så därför blev de inget. Skor hittade jag inga. De är ju mode med dessa hemska tygskor! Jag fattar de inte... man använder dom EN gång sen är dom sketna! Jag vill ha i skinn, eller ja de materialet iaf. Finns inga:/ Jag letar vidare, jag ger mig nog inte! Annars blir de ett par billiga som gatan så jag inte behöver vara rädd om dom. Förstår mig inte på er som köper convers i tyg, eller liknande dyra tygskor. Känns som bortkastade pengar! Få väl se om jag kan hitta mig ett par fred perry eller reebook, mina favorit märken på skor:)

Imon ska vi tidigt till loppis och kolla en säng till Alice. Hoppas den finns kvar som vi spanade på i onsdags!
Sen leta skor och köpa detox. Min granne/vän jobbar med hälsokost så hon har rekommenderat en detox kur som jag tänkte att jag skulle pröva. Dyr som tusan men efter att ha läst mkt om den verkar de vara den som är den bästa på marknaden just nu. Sen äre slut på socker och kaffe och onyttigheter! Kaffe kommer bli svårt! Men få köpa tee som substitut:)

Nu sover äntligen barnen, Alice var snoooortrött men kom inte till ro. Hugge somnade och sov en kvart i bilen efter kl 18 så han hade fått en energikick så de var fullfart på honom fram tills strax innan 22. Nu ska jag nog med snart gå och lägga mig. Jag är sååå trött.

Alice läkare hade nog ringt oss idag när vi varit iväg, dumt nog sökte han inte oss på våra mobiler! Hon var ju hos doktorn i måndags för hon hade ont i snippan. Läkaren ringde när proverna var klara, visade på e-coli bakterier! Hon måste fått de när hon varit magsjuk och haft sån diarre, e-coli bakterier lever i tarmen annars men hade då kommit in i urinröret och där ska dom icke vara. Så nu äter hon antibiotika.. Läkaren skulle åkterkomma om proverna dom skulle analysera mera, men inte hade vi en tanke på att han inte skulle söka oss till mobilen utan bara hemtelen. Så få ringa dit imon med.
Hoppas proverna är bra och att hon inte behöver mer antibiotika eller något!

Anledningen till att jag sitter här och bloggar nu är för att min kära sambo spelar skyrim;)
Ska väl gå och störa honom lite så han går och lägger sig samtidigt som mig:) Nu har vi ju hela vår 160 säng för oss själva! Sååå gott jag sover! Vaknar inte mer än 1 gång per natt och de är vid 3-4 tiden då Hugge ska ha välling, sen får jag sova nere vid fotändan men de får jag stå ut med:) Jag får ju sova halve natten ifred iaf!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0