Magsjukan härjar

Givetvis åkte vi på magsjukan just denna helgen då min lillebror kom på besök. Så helgen har spenderats inne, med en skrikande liten gosse som varit sååå sjuk.

Jag fick ont i magen i torsdags kväll, Hugo hade ju haft feber hela dagen men var piggare på kvällen. Fredag morgon mådde vi bra så min bror hoppade på bussen hit. Efter lunch började jag få ont i magen igen, Hugo var som vanligt fast lite mer gnällig. Tänkte att de var pga att han inte var riktigt 100 sen febern. Gick ner till stan och mötte Sebbe vid tåget. Allt var ok. Vi mötte Fredrik sen åkte vi hem. Beställde thaimat som vi skulle äta strax efter 18. Jag hade redan då lite ont i magen. Jag åt kanske 1/5 del av lådan, kunde inte få ner mer så ont i magen fick jag. Sen la jag mig på soffan med rejäl magknip. Hugge var som vanligt, lite mer gnällig dock. Tog febern och den hade åter igen gått upp till över 38. Jag låg på soffan hela kvällen, Hugge la vi vid 21 tro jag. Sen vid elva tiden (tro jag de var) va Fredrik inne och kollade han då han började skrika. Då hade han bajjat ner hela sängen (vår säng då han sover hos oss fortf). Så då var de bara att byta allt och duscha av halve ungen i handfatet. Sen la jag mig med han och sov till 01. Då fick han lite välling då magen knorrade så. Hann inte mer än dricka upp innan de bubblade upp och han spydde ner hela sig själv och sängen. Så då fick han ducha... Sen fyllde han någon blöja till där under natten och spydde ner sängen en gång till på morgonen så han fick ducha igen. Lördagen följdes av hög feber och massa bajsblöjor. Allt han drack och åt rann direkt genom magen och ut. Åt ett håll iaf. Mitt onda i magen fortsätte, kunde knappt gå så ont hade jag. Sov mellan 12-17 och var helt utslagen. Men ingen kom upp eller ner, bara extrem värk i magen.. Magen såg ut som en ballong och hade sååå ont:/ Hugge spydde ner sig själv en gång inatt, resten av natten har han skrikit efter mat. Så vid 03 till slut somnade han och sov till 03.50. Jag hann inte somna då... Sen vare full rulle till halv 5. Sen somnade han. Vid halv 6 var de dags att gå upp tyckte han. Då hade han åter igen skitit ner hela sig själv och sin handduk han låg på. Så 40 min har jag kanske fått sova inatt. Ska väl inte klaga, Fredrik sov inte mer han heller och han sov inget på lördagen som jag gjorde och knappt någon fredagnatten heller. Han kommer somna som en stock ikv, om de nu blir så att Hugges magonda går över så vi får sova..

Denna dagen har följts av bajsfontäner och hög feber. Ungen är helt slut! Dock han han inte spytt... Och nu har febern hållt sig runt 38.6 och inte högre. Sen har inte maten runnit direkt igenom utan de har tagit en stund. Så de håller nog på att vända. Jag har fortfarande ont i magen, som magknip. Fredrik och Sebbe hade med ont i magen, men inte så ont som jag haft.. Jävlans otur att få magsjukan just denna helgen:( Lovade min bror att nästa gång han kommer på besök så ska vi inte vara magsjuka:P Förhoppningsvis nästa månad till Hugos 1 års kalas:)

Nu håller vi tummarna för att Alice slipper detta, och vi andra blir bra!
Trist men vi få hålla oss undan folk i 2 dagar från sista symptomet. Hoppas de ska bli skitväder så man kan vara inne utan att känna sig ledsen över att missa solen:)

Fredrik är och lämnar Sebbe i Halmstad och barnen sover, jag ska vila och hoppas jag mår bättre snart:)

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0