Magsjukan update

Nu har jag legat i magplågor hela lördagen, sov mellan 12-17 och hade så ont i magen, var varm och hade feberont i hela kroppen. Men ingen kom ut från något håll, jag har en väldigt tålig mage. Igår hade jag lite ont i magen, men mådde helt OK.
Hugo spydde till och från, mest när han fick i sig för mkt välling. Sen bara rann allt ut. Febern låg på 38.8-39.8 hela helgen. Igår var han bättre, hade dock diarré hela dagen men framåt kvällen blev de bra och febern gick ner till 37.2. Idag är han helt pigg som en lärka, dock mer trött än vanligt. Hur hans poop är vet jag icke då han inte bajsat sen igår em.

Igår fick även Alice magsjukan. Började vid 18. Jag hade orkat mig upp och piggnat till, lagat mat och gjort sallad. Dukat fram på bordet och lagt upp till mig och Alice. Alice sätter sig och jag vänder mig om för att hämta en haklapp till henne, då hör jag hur hon gör hulkar sig och vänder mig om och ser hur en kaskad flyger över matbordet. Hennes mat blev till en soppa kan jag säga.... Och som hon sen var upprörd över, hon trodde hon skulle behöva äta de! Stackars barn! Sen kom de mera kräk på mig och golvet när jag väl fick fram en hink till henne att spy i.

Sen fortsatte de hela kvällen, hon spydde galla för magen var ju helt tom=( Vid halv 00 somnade hon på en madrass här i vardagsrummet, insnurrad i plastad frotté. Fredrik sov på soffan jämte henne och tog hand om henne inatt. Hon väckte han och sa att hon behövde spannen, himlans duktig var hon på att säga till när hon behövde spy! Bara en gång missade vi spannen. Hon vakande och blöjan var överfull av diarré, så han duschade av henne på morgonen. Nu har hon legat på madrassen hela dagen, sovit till och från. Helt kritvit är hon och säger inte ett ljud. Hon bara ligger och tittar, helt borta=/ Ont i magen har hon, de säger hon när vi frågar annars är hon tyst. Hoppas de går över snart! Fredrik var hemma idag, han hade knappt sovit och sen visste vi inte hur Hugo skulle må så jag ville inte vara hemma själv med två magsjuka barn, inte nu när dom är så små.

Jag och Hugo ska gå och handla nu, vi ska bryta de där vara hemma 48 timmar "regeln". Fredrik börjar få ont i magen och han vet inte om han vågar åka och handla ifall de sätter igång på han. Och ska han bli sjuk måste vi ha mjölk och sånt. Få handla snabbt och sprita händerna innan vi går in. Vad ska man göra:/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0