Och efter långhelg...

.. Kommer jobbet. Inte för mig då men för Fredrik.

Så här sitter jag ensam och solen skiner utanför. Hade han vatt hemma hade jag tvingat me honom på en tidig morgon promenad:P Nu tar jag inte för mig de själv. Jag har shorts på mig idag, blir dagen som igår så är de precis lagom! Jisses vilken sommar vi haft! Och vart är våra sommarkläder? Får sticka ner på stan och köpa solhatt till ungarna.

Vilken underbar långhelg vi haft! Blev inge loppis i söndags, Hugge var ju så förkyld. Men vi gottade oss inne ist:) Måndags var vi uppe i kungsmässan och shoppade loss. Skulle haft skor till mig och Fredrik, slutade med två par till Alice och shorts till mig, och puder och träningsbyxor:P Var inte alls mkt folk, perfekt!

Igår på 1 maj var vi och kollade på ett korus nere i Skrea, kossorna var helt galna av lycka när bonden släppte ut dom efter en vinter i ladan:P Dom hoppade och skuttade och sprang som tokar, vilken lycka!
Sen åkte vi hem och Hugge fick mat sen körde dom och jag joggade/gick till farfars bågskytteklubb och åt grillad korv med hela familjen. Var så mysigt så:) Varmt var de med, tro alla utom jag brände sig i solen:P Fredrik skyller på mitt blatte blod, kan vara därför som jag tål solen mera. Eller de att jag redan solar lite solarium vilket gör att jag redan har grundbrännan:)

Idag ska vi nog till bvc, vår sköterska skulle ringa om en tid till Alice knän. Förhoppningsvis får vi komma dit idag. Sen ska vi kanske till Veddige och hämta en grej jag köpt via en fb loppis, sen förbi Fredriks systers familj. Då åker jag och barnen tåg, första gången för dom:) Men få se, Hugge hade feber nyss, bara 38 och han är pigg och leker nu. Snoret har typ försvunnit och hostar gör han knappt heller, misstänker att de är tänderna! Han är lös i magen med:/

Nu ska jag ta mig lite mera kaffe och sen se om sötrumpan Alice ska vakna:)
Hör henne ropa nu;)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0