Och så var denna helgen förbi..

Den försvann så snabbt, långhelgen. Men oj va mkt vi fått gjort!
Och så mkt cash vi "slösat" :P Räknar de inte som slöseri men pengarna är borta ändå.
Fått köpt byrå till hallen, och ny tvbänk. Från blocket:) Jag gillar billiga grejer! En tvbänk var prio 1, men lägga flera tusen på en som kommer bli tuggad på och bankad på med leksaker.. ja de gör jag icke. Jag vill inte vara en sån mamma som vrålar åt sina barn att akta de dyra möblera, ett barn ska få röra sig i sitt hem. Men givetvis också vara rädd om sakerna. Men ni förstår jag vill inte vakta dom som en hök, banka med en maracas på tv bänken har Hugge redan gjort och den har stått där 24 timmar men de är okej då den inte var så dyr! Jag undra vad den kommer vara med om närmsta åren haha!

Vi har även fått köpt en säng till Alice på secondhand, för 125 kronor. Helt lagom pris haha!
Så igår köpte vi den och lastade av den hemma hos gammelfarmor. Eftermiddagen spenderades där medan Fredrik slipade den och grundmålade den vit. Jättefin blev den:) Sen svängde vi upp till Åsa (en ort en bit ifrån Kungsbacka) och hämtade tvbänken. Hem och grillade med farmor & farfar, Fredriks bror och hans fru och kusin Elsa:)
En härlig lördag:)

Idag har jag och barnen, svärmor och Carro & Elsa gått ut till gammelfarmor och hälsat på:) Fredrik skulle slipa och måla sängen igen och farfar skulle klippa gräset. Riktig sommarvärme har de varit idag! Tjejorna har sprungit runt i blöja och t-shirt och solhattar=) Hugge stackarn äger inga shorts.. få köpa de i veckan samt tunnare byxor! Han svettpelle kommer ju bli sjövåt i sina jeans nu:(

Nu ska jag nog hoppa i säng snart. Se om jag får med min gubben min:) Jag vågar inte påminna honom om att de är måndag imon, han gillar inte måndagar... Men vem gör de?

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0