Tisdag

Underbar tisdag! Verkar bli kanonväder idag med! Igår hade vi bastuvärme typ. Väldigt ovant när temperaturen legat på kanske 18 grader och sen helt plötsligt över 25 grader. Igår när vi gick ut efter lunch hade jag kofta på mig, öppnade dörren till trappen och de var verkligen som att gå in i en bastu. Kan säga att mkt kläder åkte av både mig och ungarna. De till och med blåste varmt. Jag gick bara 8 km, sen orkade jag inte mer och allt mitt vatten tog slut. Tur de för vi hann precis hem innan stooora regndroppar började falla från en solig himmel. Mörka moln kom in och åska med regn följde. Huge blev lite rädd, de smällde rätt så rejält när han satt själv på golvet.

Idag ska de bli 27 grader och risk för åskskurar. Så få se om vi vågar oss ut på en promenad i em. Jag är inte överförtjust i åska, men de går bättre nu för tiden. Får ju inte visa att jga är rädd framför barnen liksom. Fast jag skulle bli väldigt orolig om de började åska och jag var långt hemifrån...

Nepp fixa lite med tvätten och disken nu kanske. Hugge vaknade vid 6 och gick upp med oss, Alice sover fortfarande:P

Tro jag ska se om jag hinner ner till hälsokostaffären idag och kan köpa mig min detox. Annars blir de ju aldrig av! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0