Tisdag

Hugo sov hela natten i sin egna säng, nu är han en stor kille! Han vaknade bara en gång, om man inte räknar med att Alice som vanligt väckte honom när hon skulle lägga sig.. Men han somnar alltid om snabbt då. Vid 4 vaknade han, hörde någon ropa "mamma" och tittar ner mot Hugge, då sitter han upp och letar efter mig.. klarvaken. Vid 4 ville jag inte gå upp så han fick välling och jag la mig nere vid fotändan på sängen och höll han i handen. Vi somnade och Hugge sover än:)
De känns bra för mig att ha honom i egen säng nu. Han var lagom gammal för att sova själv, 10,5 månader med närhet och nu lite space. Jag vet att när både han och Alice blir större så kommer dom få sova i våran säng igen, då dom är så stora att någon gång ibland inte gör att dom måste sova hos oss jämt. Vi har ju bara 160 säng så de blir ju trångt på 4 pers:P

Igår vare ett jädrans liv på Alice. Hon hade ingen feber men något var fel.. Hon skrek och grät hysterisk och kunde inte riktigt tala om vad de gjorde ont, tills vid 14 ungefär. Då kom de fram att de var i snippan, och i kombination med att vi tyckt att hennes kiss luktat väldigt illa de senaste dagarna så misstänkte vi urinvägsinflammation. Hon skrek och skakade av smärta vid 16 när Fredrik kom hem, så han ringde direkt 1177 som rådde oss att åka in till vc med henne, vilket Fredrik gjorde för dom hade öppet till 19 igår och de fanns en tid vid 18 till Alice:)

Jag och Hugo hade tvätten undertiden.. jäkligt glad att Fredrik sköter tvätten så jag slipper släpa ner barn dit! Hugo var inte road sådär vid 19 tiden, då ville han sova och somnade på min arm påväg ner till tvättstugan.
Fredrik och Alice kom strax efter 19, Alice var skitglad och pigg och verkade inte alls ha ont nu..Hon hade varit glad och inte skrikit eller någon på vc. Fått tatuering i form av en dinosaur och hade klistermärken i form av hjärtan som sköterskan satt på hennes öron för hon skulle ha öronhängen:P Alice älskar att gå till doktorn!:)
De var ingen urinvägsinflammation som tur var, men hennes sänka var hög vilket tyder på att de är något, bakterier eller virus. Vi skulle la avvakta och hämta ut en kräm och smörja snippan med.
Så idag blir de en tur till apoteket och hämta den.

Båda barnen sover och lägenheten är full av tvätt. Allt är blött så de får la hänga där de hänger..

Nu dricka mitt morgonkaffe, kika lite på facebook och vänta på att vilddjuren ska vakna:)

Åh ja jag installerade en app igår, heter instagram och de är som facebook fast med bilder som man laddar upp och kan redigera:) Följ mig där, Binebiin heter jag:)


Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0